نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز نشان داد کارشناسان وال استریت نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین هستند در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا هفته جاری اندکی افزایش پیدا کند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، طلا هفته گذشته بالا و پایین مرز ۱۳۰۰ دلار معامله شد و در نهایت روز جمعه به دنبال آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا، با کاهش قیمت مواجه شد. آمار رسمی نشان داد اقتصاد آمریکا ۲۲۳ هزار شغل غیرکشاورزی در ماه مه ایجاد کرده است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا ۷۱ درصد کاهش قیمت طلا و دو نفر یا ۱۴ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نظری نداشتند.

در این بین، ۵۷۸ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۲۹۶ نفر یا ۵۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۸۲ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۱۰۰ نفر یا ۱۷ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۶۱ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۴ درصد از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بودند قیمت طلا افزایش پیدا کند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۵.۴۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۲۹۹.۳۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته حدود ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد و در ماه مه نیز حدود ۱.۶ درصد کاهش داشت.

به گفته باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت “آر جی او فیوچرز”، طلا تحت تاثیر آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب که احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری را تقویت کرده است، احتمالا در هفته جاری تحت فشارهای کاهشی می‌ماند.

شون لاسک، مدیر شرکت “والش تریدینگ” انتظار دارد طلا با واکنش بازار به گزارش اشتغال آمریکا، ثابت بماند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه “لاسال فیوچرز” انتظار دارد قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کند به خصوص که از نظر فنی، طلا در معاملات هفته گذشته نتوانست به بالای متوسط ۲۰ روز قیمت بازگردد.

کوین گریدی، رییس “فونیکس فیوچرز” نیز با اشاره به رشد بازده اوراق قرضه آمریکا و آمار اشتغال ماهانه مثبت این کشور که معیار کلیدی در تصمیم گیری بانک مرکزی برای تصویب افزایش نرخ‌های بهره است، پیش بینی کرد طلا به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا کند. با این حال گریدی خاطرنشان کرد اگر رویدادهای ژئوپلیتیکی قابل توجهی روی داد، احتمال نوسان قیمت‌ها وجود دارد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=108479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پیش‌بینی ارزانی برای طلا
پیش‌بینی ارزانی برای طلا
پیش‌بینی ارزانی برای طلا
پیش‌بینی ارزانی برای طلا
پیش‌بینی ارزانی برای طلا