بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام اعلام کرد، این بانک از مدتها پیش تمهیدات لازم را برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا اندیشیده است و بدون ایجاد وقفه، به نیازها و تقاضاهای ارزی کشور پاسخ داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، در ۲ سال و نیم گذشته، آمریکایی ها بارها به اشکال مختلف در مسیر اجرای کامل این توافق بین المللی که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده است، سنگ اندازی کرده اند که این رویه با روی کارآمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در بهمن ۹۵ شدت گرفت.
«دونالد ترامپ» شب گذشته تصمیم خود را در باره برجام به اجرا گذاشت و کشورش را از این توافق بین المللی خارج کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرد، آمریکا با خروج از برجام بار دیگر بدعهدی و غیرقابل اطمینان بودن خود را به همه جهانیان اثبات کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: بدعهدی آمریکا از مدت ها قبل پیش بینی شده بود ما و تمهیدات لازم را اندیشیده و مجموعه ای از تدابیر برای این منظور اتخاذ کرده ایم و اکنون منابع و مصارف ارزی کشور تحت اشراف و کنترل کامل قرار دارد؛ همچنین نظام بانکی کشور با محوریت بانک مرکزی توانایی کامل برای پاسخگویی به همه نیازهای ارزی کشور را دارد.
این بیانیه می افزاید: سیاست های بانک مرکزی با محوریت حمایت از تولید ملی موجب کنترل جریان ورود و خروج ارز در کشور شده و بدین ترتیب، توانایی بانک مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای ارزی کشور افزایش یافته است.
بانک مرکزی به همه فعالان اقتصادی اطمینان داد نقض برجام توسط آمریکا موجب ایجاد وقفه در پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای ارزی کشور نخواهد شد و با رصد شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، اقدامات و سیاست های متناسب را برای حفظ و تداوم رشد و توسعه کشور اتخاذ خواهد کرد.
دولت از ۲۱ فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان کلید زد و تاکنون ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=107467
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نیازهای ارزی بدون وقفه پاسخ داده می‌شود
نیازهای ارزی بدون وقفه پاسخ داده می‌شود
نیازهای ارزی بدون وقفه پاسخ داده می‌شود
نیازهای ارزی بدون وقفه پاسخ داده می‌شود
نیازهای ارزی بدون وقفه پاسخ داده می‌شود