مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن گفت: با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش سود تسهیلات خرید مسکن در بافت های فرسوده شهری به ۶ درصد بلافاصله دستورالعمل اجرایی آن تدوین و به شعب این بانک ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، مسعود ایزدی در گفت و گو با ایرنا، افزود: شورای پول و اعتبار اواخر هفته گذشته نرخ سود تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز یکم را در بافت‌های فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد و در سایر مناطق از ۹.۵ درصد را به ۸ درصد کاهش داد.
این مقام مسئول در بانک مسکن بیان کرد: تمام سپرده گذاران صندوق پس‌انداز یکم که هنوز از تسهیلات این صندوق استفاده نکرده اند با ابلاغ دستورالعمل اجرایی مصوبه شورای پول و اعتبار می توانند از این تسهیلات با نرخ ۶ درصد استفاده کنند و میزان کاهش اقساط این تسهیلات نیز مشخص خواهد شد.
شورای پول و اعتبار در مصوبات اعتباری امروز خود، با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم‌ و افزایش سقف فردی تسهیلات یارانه‌ای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی موافقت کرد.
به گزارش ایرنا، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهل و هفتمین جلسه خود و در ادامه تصمیم های این شورا برای تحرک بخشی به بازار مسکن و حمایت از خانه اولی ها و نیز نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده روستایی، دو تصمیم را به تصویب اعضای شورا رساند.
با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن‌ یکم بانک مسکن در چارچوب برنامه ملی بازآفرینی شهری برای استفاده سپرده‌گذاران خانه اولی‌ در بافت‌های فرسوده و نامناسب شهری از ۸ به ۶ درصد و برای سایر مناطق شهری از ۹.۵ به ۸ درصد موافقت کرد.
در راستای اجرای تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۲۷۶ . ت۵۳۱۱۵ه ـ مورخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶ هیات وزیران، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات یارانه‌ای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، با نرخ ۵ درصد، تا مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال (بیست و پنج میلیون تومان) و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌ای موافقت کرد. براین اساس تسهیلات مورد اشاره، با معرفی متقاضیان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک های عامل در سال جاری قابل اعطاست.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=107114
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده به ۶درصد کاهش یافت
سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده به ۶درصد کاهش یافت
سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده به ۶درصد کاهش یافت
سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده به ۶درصد کاهش یافت
سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده به ۶درصد کاهش یافت