رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رشد ضریب خسارت در برخی رشته های بیمه ای را ناشی از نرخگذاری غیرفنی و فقدان اعمال مدیریت ریسک در برخی شرکت های بیمه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، «عبدالناصر همتی» با اشاره به رشد ۲۱ درصدی حق بیمه در سال ۱۳۹۶ گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه، گذر گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال، رشد مطلوب بیمه های زندگی، آتش سوزی و بدنه اتومبیل از مهم ترین دستاوردهای صنعت بیمه در سال گذشته است.
وی این سخنان را در جلسه شورای عالی بیمه بیان کرد که عصر دیروز برگزار شده بود. در این جلسه گزارش مقدماتی عملکرد سال ۱۳۹۶ صنعت بیمه ارائه شد.
در این نشست، شورای عالی بیمه مقرر کرد: بیمه مرکزی باید با توجه به نبود تعرفه با کسب نظر کارشناسان خبره و مدیران صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران، ضوابط مورد نظر برای کنترل ضریب خسارت در رشته های مورد نظر را به شورای عالی بیمه پیشنهاد کند.
همچنین در این جلسه، شورا تعرفه هزینه ارزیابی خسارت موضوع تبصره ماده (۳۹) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث را به ازای هر فقره ارزیابی برای سال ۱۳۹۷ یک میلیون ریال تعیین کرد.
در ادامه، بنا به گزارش رییس کل بیمه مرکزی، سهم شرکت های بیمه مستقیم در تامین عوارض موضوع تبصره «۱۰» قانون بودجه سال ۱۳۹۷ تعیین شد.
همچنین شورای عالی بیمه از بیمه مرکزی خواست موضوع هزینه کرد این مبالغ در نیروی انتظامی، سازمان راهداری و اورژانس کشور و اثربخشی آن در کاهش تصادف و مرگ و میر را از طریق دیوان محاسبات کشور- به عنوان مسوول تهیه گزارش تفریغ بودجه- پیگیری کند.
به گزارش ایرنا، شورای عالی بیمه از ارکان سه گانه بیمه مرکزی است. نخستین جلسه شورای عالی بیمه بیست و نهم مهر ۱۳۹۲ تشکیل شد.
این شورا از رییس کل بیمه مرکزی ایران، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزارت جهاد کشاورزی، رییس شرکت سهامی بیمه ایران، مدیرعامل یکی از موسسه های بیمه به انتخاب سندیکای بیمه گران ایران، یک نفر کارشناس امور حقوقی به انتخاب مجمع عمومی، یک نفر کارشناس در امور بیمه به انتخاب مجمع عمومی و یک نفر مطلع در امور بیمه به انتخاب رییس اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشکیل می شود.
اعضای شورای عالی بیمه برای مدت سه سال انتخاب می شوند.
ریاست شورایعالی بیمه بدون شرکت در رای گیری با رییس کل بیمه مرکزی ایران و در غیاب او باقائم مقام است.
نشست های شورای عالی بیمه دستکم هر ماه یک بار به دعوت رییس شورای عالی بیمه تشکیل می شود و در صورتی که دستکم چهار نفر از
اعضا به طور کتبی تقاضای تشکیل جلسه را داشته باشند وی موظف است در یک هفته اعضای شورای عالی را برای تشکیل جلسه دعوت کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=106951
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰هزار میلیارد تومان گذشت
گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰هزار میلیارد تومان گذشت
گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰هزار میلیارد تومان گذشت
گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰هزار میلیارد تومان گذشت
گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰هزار میلیارد تومان گذشت