فعالان بازار سرمایه امروز (سه شنبه) شاهد رشد ۱۰۶ پله ای شاخص کل بورس بودند که به ارتفاع ۹۶ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، در معاملات امروز بورس، ۷۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان در بیش از ۵۰ هزار نوبت معامله شد و ارزش بازار به ۳۸۵هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۳۳ واحد بالا رفت و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۶ واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۴ واحد عقبگرد داشت و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۲۹ واحد رشد کرد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۱۷ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۵۳۱ واحد افزایش یافت.
امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی جم(پتروشیمی جم)، وامید (گروه سرمایه گذاری امید) و کگل (معدنی و صنعتی گل گهر) بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشت و در مقابل نماد معاملاتی خودرو (ایران خودرو)، وپارس (بانک پارسیان) و شپنا (پتروشیمی خلیج فارس) مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=106159
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد رشد کرد
شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد رشد کرد
شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد رشد کرد
شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد رشد کرد
شاخص کل بورس ۱۰۶ واحد رشد کرد