خسارتهای اقتصادی به صورت مستمر یکی از پایه های ثابت سوانح و اتفاقات طبیعی مثل سیل، زمین لرزه، صاعقه و… به شمار می رود که بدون تردید آتش سوزی یکی از شایع ترین سوانح موجود درخصوص حوادث غیرمترقبه، از ارزش زیاد بالایی بهره مند هست.

سقف تعهد

خسارتهای اقتصادی به صورت مستمر یکی از پایه های ثابت سوانح و اتفاقات طبیعی مثل سیل، زمین لرزه، صاعقه و… به شمار می رود که بدون تردید آتش سوزی یکی از شایع ترین سوانح موجود درخصوص حوادث غیرمترقبه، از ارزش زیاد بالایی بهره مند هست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، هر جقدر آسیب های جسمی و اقتصادی در این مورد کاهش یابد، شاهد خسارتهای کمتری در ابعاد گوناگون به دنبال واقع شدن چنین حوادثی می باشیم. علی رغم ارزش زیاد حیاتی بیمه در مورد پوشش سوانح طبیعی و علی‌رغم قرار داشتن ایران در دایره کشورهایی که با حوادث متعددی رو به رو می گردد، در نتیجه از لحاظ بیمه کردن واحدهای مسکونی، خانوارهای ایرانی ضعیف عمل کرده‌اند و نظرهای کارشناسان و ارقام و ارقام موجود؛ بیانگر از کم توجهی و وجود غفلت هایی جدی در این مورد هست.

برپایه گزارشهای منتشر شده؛ دولت بصورت سالیانه برای مبارزه با حوادث و خطرات طبیعی غیرمترقبه از مسیر بودجه (در قالب اعتبارات ماده ۱۰ قانون مالی) قسمتی از این خسارات احتمالی را به‌واسطه وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران پوشش می دهد، در حالی که این امر خطیر لازم هست به‌واسطه ساز و اقدامات بیمه ای و صندوق بیمه حوادث طبیعی، عملیاتی و تهیه گردد.

بیمه های فرعی، در اولویت جامعه نیست
بهروز امینی خواه، یکی از کارشناسان صنعت بیمه در صحبت با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، در مورد نقش زیاد ارزشمند شرایط اقتصادی مردم در استقبال از بیمه های موجود در کشور، عنوان کرد: در اولویت نبودن بیمه در میان اذهان و افکار عمومی یکی از مشکلات بارز در این حوزه هست.

وی اضافه کرد: تا زمانیکه زیادی از خانوارهای ایرانی درگیر هزینه های مکرر زندگی اعم از مسکن، تعلیم، ارزاق، پوشاک و هزینه های روزمره غیرقابل حدس خدماتی می باشند، توجه به بیمه های حوادث کمرنگ خواهد گردید.

امینی خواه اظهار داشت: مصداق بارز این مدعا را میتوان در اجباری بودن بیمه شخص ثالث خودروها جستجو کرد، همین اجبار موید نداشتن توجه کافی جامعه به بیمه هست، در غیر این‌صورت نیازی به اجباری کردن چنین بیمه هایی وجود نداشت و مردم بصورت خود جوش خود را بیمه می‌کردند.

کارشناس بیمه عنوان کرد: در کشور های توسعه یافته، بیمه از جایگاه زیاد معروف ای بهره مند هست و با قیاس ای میان دایره اشخاص و گروههای بیمه شده با ایران ، بروشنی به این حقیقت پی خواهیم برد.

وی اضافه کرد: به‌ جز بیمه تهیه اجتماعی و بهداشت و معالجه که به شکلی بیمه نشدن آن با ریسک زیاد بالایی همراه هست، در سایر مورد ها شاهد استقبال چندانی در این مورد نیستیم.

کارشناس بیمه گفته بود: بخش دیگری از این آسیب به نداشتن تعلیم کافی باز می‌گردد و در صورت فرهنگ سازی صحیح، شاهد توفیقات هر چه بیشتری در این مورد می باشیم.

مردم تنها در زمان بحران به سراغ بیمه می روند
اصغر فروزش، یکی از نمایندگی های بیمه فعال در غرب استان تهران در صحبت با خبرنگار بورس،بانک و بیمه، ، با اشاره به سخنان مدیر بیمه مرکزی کشور مبنی بر بیمه بودن تنها ۲۰ درصد از منازل مسکونی در رابطه با آتش سوزی عنوان کرد: این ارقام نشان بارزی از کم توجهی به بیمه بلاهای طبیعی یا سوانح در کشور هست و در زمانیکه کشور ایران بر روی گسل های زمین لرزه خیز قرار دارد، لازم هست چنین مباحثی قبل از واقع شدن زمین لرزه هایی مثل سرپل ذهاب، ملارد، مشکین دشت و…وی اضافه کرد: به نظر می آید عموم مردم و یا دست کم بخش زیادی از خانوارهای ایرانی تصور می‌کنند از خطر این حوادث مصون می باشند و تنها در مواقع بحرانی در صدد چنین پوشش های بیمه ای بر می‌آیند که آن هم در صورت اصطلاحا ازآب افتادن آسیاب ها پس از مدتی فراموش می گردد.

فروزش عنوان کرد: بدون تردید در صورت پوشش بیمه‌ای حوادث طبیعی مثل آتش سوزی و یا زمین لرزه، شاهد کاهش خسارت و تحت فشار بودن خانوارهای آسیب دیده، می باشیم.

وی در پایان یادآور گردید: البته مبحث مقاوم سازی بناها از مولفه های بنیادی دیگری هست وبه طور یقین مجموعه ای از عوامل این‌چنینی موجب ساده سازی گذر از شرایط بحرانی مثل آتش سوزی، زمین لرزه، سیل و…

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=101593
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حلقه ی مفقوده ای به اسم بیمه حوادث طبیعی!
حلقه ی مفقوده ای به اسم بیمه حوادث طبیعی!
حلقه ی مفقوده ای به اسم بیمه حوادث طبیعی!
حلقه ی مفقوده ای به اسم بیمه حوادث طبیعی!
حلقه ی مفقوده ای به اسم بیمه حوادث طبیعی!