تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتظارات تورمی و وضعیت شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نقش مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتظارات تورمی و وضعیت شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نقش مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که طی سال آینده ۳ بار نرخ بهره افزایش خواهد یافت. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون ۲ بار بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود در نشست هفته جاری نیز یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به ادامه روند صعودی نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ میلادی تردید دارند و علت اصلی این مساله نیز پایین بودن نرخ تورم است.
این نگرانی ها پس از انتشار آمارهای اشتغال و دستمزد در آمریکا در ماه نوامبر بیشتر شده است. گرچه آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته ۲۲۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به ۴.۱ درصد رسیده است ولی دستمزدها کمتر از انتظارات اولیه با افزایش روبرو شده است. دستمزدها از ابتدای امسال تاکنون تنها ۲.۵ درصد رشد داشته است.
پایین بودن نرخ تورم می تواند مانع بزرگی برای فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده باشد. گرچه پایین بودن نرخ بهره می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد ولی در شرایط کنونی سیاست پولی فدرال رزرو به تنهایی نمی تواند قیمت طلا را افزایش دهد و برای تحقق این مساله نیاز به افزایش نرخ تورم خواهد بود.
به نظر می رسد تنها علتی که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در نشست آتی خود نرخ بهره را افزایش دهد، آن هم در شرایطی که نرخ تورم با افزایش چندانی روبرو نشده، این است که عملکرد اقتصادی آمریکا خوب بوده و شاخص سهام نیز رو به افزایش است.
عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت جهانی طلا موثر باشد، نوسانات شدید قیمت بیت کوین است. قیمت این ارز دیجیتال در روزهای اخیر با رشد فزاینده ای روبرو شده و به ۱۷ هزار دلار رسیده است. این مساله می تواند موجب جذب سرمایه های زیادی از بازارهای مالی شود.
بر اساس این گزارش، برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که افت قیمت طلا در روزهای اخیر بهترین فرصت برای خرید است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۲.۶ درصد کاهش داشته است.
به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۴۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۱۵ دلار کاهش خواهد یافت.
سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی ۱۲۶۴ دلار است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=100664
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

عوامل موثر در تعیین قیمت طلا
عوامل موثر در تعیین قیمت طلا
عوامل موثر در تعیین قیمت طلا
عوامل موثر در تعیین قیمت طلا
عوامل موثر در تعیین قیمت طلا