در این سفر زمینه های گسترش همکاری های تجاری بین اتاق های بازرگانی بررسی شد و با توجه به گشایشهای بانکی، در آینده شاهد اتفاقات خوبی در توسعه روابط خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشریح نتایج سفر هیات بزرگ اقتصادی و تجاری ایران به اتریش گفت: در این سفر زمینه های گسترش همکاری های تجاری بین اتاق های بازرگانی بررسی شد و با توجه به گشایشهای بانکی، در آینده شاهد اتفاقات خوبی در توسعه روابط خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول، غلامحسین شافعی در گفتگو با ایرنا در وین درباره سفر هیات بزرگ تجاری اتاقهای بازرگانی ملی و استانی ایران به اتریش گفت: در این سفر روسای اتاقهای بازرگانی سراسر کشور جلسه مشترکی با اتاق بازرگانی اتریش برگزار کردند که در این ارتباط ، استانهای مختلف دو کشور با ظرفیتهای اقتصادی یکدیگر آشنا شدند تا بتوانند مبنای همکاری های آینده را طراحی کنند .
وی خاطرنشان کرد: روسای اتاقهای استانهای اتریش نیز در جلسه مشترکی با اتاقهای استانی ایران، راهکارهای توسعه همکاری های دوطرف را بررسی کردند.

تاکید بر استفاده از تجربیات آموزشی اتاقهای اتریش
شافعی خاطرنشان کرد: آنچه در این سفر بیشتر روی آن تاکید کردیم، استفاده از تجربیات آموزشی اتاقهای اتریش در اتاقهای ایران بود . در این ارتباط ، موضوع تحقیقات و توسعه و بهره گیری از دانشهای نوین برای استفاده در اتاقهای ایران در بحث آموزشی مورد توجه بود.
وی افزود : در این سفر با تجربیات آموزشی اتاق بازرگانی اتریش آشنا شدیم و از مرکز فنی و حرفه ای اتاق این کشور بازدید کردیم و با فعالیتهای آن آشنا شدیم .

بررسی راه اندازی کسب و کارهای نوین در ایران
رئیس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا گفت: بررسی همکاری ها برای راه اندازی کسب و کارهای نوین یا همان ‘استارت آپ ها’ در ایران یکی دیگر از برنامه های این سفر بود و دو طرف زمینه همکاری های آینده را مورد مذاکره قرار دادند و تصور می کنم در آینده ، هم در سطح استانی و هم اتاق های ملی ، دو کشور همکاری های جدیدی را با توجه به فضای جدید آغاز خواهند کرد.

مقامهای اتریش علاقمندی زیادی به توسعه روابط با ایران دارند
رئیس اتاق ایران اظهار داشت: با وزیر اقتصاد و علوم کشور اتریش ملاقات صمیمانه ای داشتیم و علاقمندی آنها برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کاملا برای ما قابل لمس بود.
شافعی تاکید کرد: فکر می کنم با توجه به گشایش های بانکی بین دو کشور و مبادلات اقتصادی و همکاری های مشترک ما در امور سرمایه گذاری، در آینده اتفاقات خوبی در این زمینه ها خواهد افتاد . به تازگی یک خط اعتباری یک میلیارد یورویی با اوبربانک اتریش امضا شده و امیدواریم که بتوانیم از این خط اعتباری برای واحدهای کوچک و متوسط ایران استفاده کنیم.

ظرفیت خوب همکاری با اتریش برای توسعه حمل و نقل ریلی
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه زمینه های همکاری با اتریش بسیار متنوع است گفت: ما در زمینه هایی مانند ماشین آلات، خودرو ، استفاده از طرحهای نوین آبیاری، حوزه های دارویی ، بهداشتی و کشاورزی ظرفیتهای خوبی برای همکاری داریم.
شافعی افزود: در موضوع حمل و نقل و بخصوص توسعه حمل و نقل ریلی ، امکانات خوبی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد. ایران برنامه های وسیعی برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی دارد و اتریش می تواند یکی از شرکای خوب ما در این زمینه باشد.
وی ادامه داد: همچنین بحثهای دیگری هم در زمینه گردشگری و کشاورزی مطرح شد و تصور ما این است که اتریش در بین کشورهای اروپایی زمینه های مناسب تر و علاقمندی بیشتری برای همکاری دارد.

نظر مثبت فعالان اقتصادی و دورنمای مسیرهای تازه همکاری
شافعی در جمع بندی سفر هیات بزرگ تجاری و اقتصادی ایران به اتریش گفت: انجام این سفر با هدف گسترش دامنه همکاریها بود که بیشتر مذاکرات و بحثهای اولیه برای گشایش راهها و مسیرهای تازه همکاری است که در آینده به همکاریهای عملی هم خواهد انجامید.
وی افزود: در بازگشت به ایران جلسه ارزیابی برای بررسی نظرات روسای اتاق های استانی برگزار خواهیم کرد که حرکتهای بعدی ما بر آن اساس باشد و آنچه در این یکی دو روز از همکاران استانی شنیدم این است که از این سفر راضی هستند و بعضی از استانهای ما در این سفر امکان ادامه مذاکرات را آماده کرده اند.
شافعی ادامه داد : این تقریبا اولین بار است که در اروپا اتفاق می افتد که کل اتاقهای سراسر جمهوری اسلامی ایران به اتفاق هم در یک کشور اروپایی حضور پیدا کردند و در واقع ظرفیت بخش خصوصی ایران در اتریش حضور پیدا کرده و این نشانه ای از نظرات مثبت فعالان اقتصادی به کشور اتریش است و اینکه آینده را برای فعالیت روشنتر و شفافتر می بینند.
به گزارش ایرنا ، جلسه مشترک روسای اتاق بازرگانی ایران و اتاقهای استانی ایران با اتاق فدرال و اتاقهای استانی اتریش روز سه شنبه در محل اتاق فدرال اتریش در وین برگزار شد. سفر این هیات که نماینده بخش خصوصی ایران است در نوع خود رویدادی بی نظیر است که با تلاشها و پیگیریهای دیپلماسی اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین محقق شد.
در آغاز جلسه مشترک روسای اتاقهای بازرگانی و استانی ایران و اتریش ، کریستوف لایتل رئیس اتاق فدرال اقتصادی اتریش ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی ، بر اهمیت روابط اقتصادی با ایران برای اتریش و لزوم بررسی بیشتر زمینه های گسترش همکاری ها تاکید کرد.
رئیس اتاق ایران نیز در سخنانی، حضور نمایندگان پارلمان بخش خصوصی ایران در اتریش را فرصتی کم‌نظیر برای آشنایی با ساختار و فعالیت‌های دو طرف، تبادل آرا و آشنایی با ظرفیت های بالقوه همکاری توصیف کرد.
در جلسه روز سه شنبه همچنین ‘علیرضا اشرف’ دبیر کل اتاق ایران با تشریح ساختار، اهداف و موقعیت اتاق در اقتصاد کشور ، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی ایران و اتریش تاکید کرد.
وی گفت: امیدوارم با ارائه ساختار اتاق ایران شاهد گسترش همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله انتقال فناوری‌های نوین بین بخش خصوصی ایران و اتریش باشیم و فصل نوینی در روابط دو کشور ایجاد شود. وی اتاق بازرگانی ایران را بزرگترین تشکل بخش خصوصی کشور برشمرد و گفت: اتاق ایران دربرگیرنده ۳۵ اتاق بازرگانی استانی، بیش از ۳۰ شورا و اتاق بازرگانی مشترک، ۱۸۷ انجمن و اتحادیه صنعتی و تولیدی و ۴۵ هزار عضو از شرکت‌های فعال و معتبر سراسر ایران است.
همچنین ‘پدرام سلطانی’ نایب رئیس اتاق ایران در سخنانی ، فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران را معرفی کرد . در جلسه روز سه شنبه همچنین چند تن از روسای اتاق های بازرگانی استانی ایران و اتریش زمینه های همکاری و توسعه روابط را معرفی کردند.
به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش ، سفر هفته جاری روسای اتاق های سراسر کشورمان به اتریش که در نوع خود رویدادی مهم و قابل توجه در روابط اقتصادی دو کشور ارزیابی می شود، می تواند زمینه را برای معرفی فرصت های اقتصادی، شناسایی ظرفیت ها و توانمندیهای متقابل، ترسیم چشم انداز و ارائه نقشه راه تقویت و گسترش بیش از پیش همکاری های اقتصادی، صنعتی و تجاری بخش های خصوصی دو کشور مساعد گرداند.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=100090
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

گشایش‌های بانکی راه را برای روابط تجاری بااتریش باز کرد
گشایش‌های بانکی راه را برای روابط تجاری بااتریش باز کرد
گشایش‌های بانکی راه را برای روابط تجاری بااتریش باز کرد
گشایش‌های بانکی راه را برای روابط تجاری بااتریش باز کرد
گشایش‌های بانکی راه را برای روابط تجاری بااتریش باز کرد