“کیپاد” که بر یک اپلیکشن موبایلی است کاربران را قادر می‌کند تا پرداخت‌های خرد خود را از طریق NFC تلفن‌های همراه اندرویدی انجام دهند.

مشکلات پرداخت با کارت بانکی را همه کم‌ و بیش شنیده‌ایم. از سوء‌استفاده‌های مختلف گرفته تا ترافیک تراکنش و معطلی پای کارتخوان و خودپرداز در اوج ترافیک شبکه شتاب، همه و همه از مخاطرات پرداخت با این شیوه سهل و آسان است.
از طرف دیگر پای خودپرداز که برویم و درخواست مثلا صدهزارتومان بکنیم بی‌شک یکی از اسکناس‌ها تراول ۵۰هزارتومانی بنفش یا صورتی رنگ است که اگر بخواهیم سوار تاکسی بشویم آه از نهادمان بلند می‌شود.
حال شرکت فناپ پرداخت به سفارش بانک پاسارگاد، با هدف توسعه راه‌کارهای پرداخت الکترونیک از طریق تلفن همراه هوشمند “کیپاد” را طراحی کرده است.
“کیپاد” که بر یک اپلیکشن موبایلی است کاربران را قادر می‌کند تا پرداخت‌های خرد خود را از طریق NFC تلفن‌های همراه اندرویدی انجام دهند.
امروزه عموم مردم دارای تلفن همراه اندرویدی مجهز به NFC هستند که اکنون می‌توانند با دریافت سیمکارت NFC ایرانسل اپلیکیشن “کیپاد” را نصب و از خدمات ان بهره‌مند شوند.

 

چرا “کیپاد” را نصب کنیم؟
مشتریان با داشتن این کیف پول می‌توانند پرداخت‌های خرد خود را در شبکه حمل و نقل عمومی و کارتخوان‌های فروشگاهی که مجهز به کارتخوان غیرتماسی هستند، انجام دهند.
با استفاده از این اپلیکیشن شما دیگر نیازی به حمل کارتهای مختلف بانکی نداشته و همچنین برای پرداختهای خرد هم نیازی به استفاده از این کارت‌ها ندارید.
از سوی دیگر، با استفاده از “کیپاد” بزرگترین راه کلاهبرداری که اعلام رمز کارت به پذیرنده است را نیز مسدود می‌کنید. شما در این روش فقط گوشی موبایلتان را نزدیک کارتخوان برده و بدون هیچ کار دیگری به سرعت پرداخت انجام می‌شود.
در پیک تراکنش مثلا شب‌های عید که اسکناس تبدیل به معضل می‌شود و ترافیک شبکه شتاب هم بالاست معطل نمی‌شوید و به سرعت می‌توانید پرداخت خرد خود را انجام دهید.
بر اساس این گزارش، حتی زمانی‌که شما آفلاین هستید هم تراکنش انجام شده و در حقیقت موبایل شما کیف پول شماست.
از همه مهمتر نیاز به چاپ اسکناس هم کمتر شده و شما با این روش کمک بزرگی به حفظ محیط زیست می‌کنید.

 

“کیپاد” چقدر امن است؟
در خصوص امنیت “کیپاد”محمد آجودانی مدیر اجرایی پروژه کیف پول همراه پاسارگاد (کیپاد) به اخبارپول گفت: اولین دستاورد امنیتی این اپلیکیشن، کاهش ریسک کپی شدن کارت‌های بانکی و سوء‌استفاده‌های این‌چنینی است و از دیگر سو یک سیستم امن روی سیمکارت ایرانسل که مجهز به NFC است، نیز نصب شده است که کسی به آن دسترسی نداشته و امکان سوء‌استفاده را به حداقل می‌رساند.
وی ادامه داد: برای امنیت بالاتر کیف پول به انتخاب مشتری غیرفعال شده و این غیرفعالی انتخابی، در زمانی حدود یک ثانیه مجدد فعال می‌شود و مشتری زمان زیادی را برای فعال کردن آن از دست نمی‌دهد.

 

“کیپاد” را چطور نصب کنیم؟
مشتریان می‌توانند با شماره گیری #۷۲۰* لینک دانلود اپلیکیشن “کیپاد” را به آسانی دریافت کنند. علاوه براین هنگام دریافت سیمکارت مورد نیاز استفاده از این اپلیکیشن، بروشور کامل راهنمایی نیز به مشتریان داده می‌شود.

 

در کیف پولمان چقدر پول داریم؟
همانطور که گفتیم، بازار هدف در طراحی این اپلیکیشن، پرداخت‌های خرد است که نیاز به حمل اسکناس و پول خرد به حداقل برسد.
بر همین اساس، سقف موجودی این کیف پول ۲۰۰هزارتومان است که با استفاده از یک کارت بانکی و درگاه‌های بانکی و یا از طریق USSD کیف پول خود را شارژ کرده و هرجا که شبکه پذیرنده‌ای که امکان ارتباط غیرتماسی را داشت می‌توانیم از ان استفاده کنیم.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=98888
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اپلیکیشن “کیپاد” مشکل پول خرد شما را حل می‌کند
اپلیکیشن “کیپاد” مشکل پول خرد شما را حل می‌کند
اپلیکیشن “کیپاد” مشکل پول خرد شما را حل می‌کند
اپلیکیشن “کیپاد” مشکل پول خرد شما را حل می‌کند
اپلیکیشن “کیپاد” مشکل پول خرد شما را حل می‌کند