مدیر عامل شرکت فرابورس ایران از پذیره نویسی ۲ میلیارد سهام بانک آینده به قیمت هر سهم یک هزار ریال از روز شنبه پنجم اسفند به مدت ۷ روز کاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از ایرنا ،” امیر هامونی “افزود: بانک آینده با سرمایه ۸ هزار میلیارد ریال قصد دارد ۲ هزار میلیارد ریال معادل ۲۵ درصد از سرمایه اولیه را از روز شنبه پنجم اسفند به مدت ۷ روز کاری از طریق پذیره نویسی عمومی در فرابورس تامین کند.

وی در خصوص نحوه تامین سرمایه بانک در شرف تاسیس آینده، تصریح کرد: سرمایه اولیه بانک ۸ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ ۶ هزار میلیارد توسط موسسین و ۲۵درصد باقی مانده به مبلغ ۲هزار میلیارد ریال با پذیره نویسی تامین می شود.

وی با تاکید به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی ˈدددˈ برای کارگزاران اظهار داشت: تمام خریداران برای خرید سهام نیاز به کد معاملاتی دارند و در صورت نداشتن کد می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس به درخواست کد معاملاتی اقدام کنند.

هامونی در خصوص تعداد سهام پذیره نویسی گفت: حداقل تعداد سهام مورد پذیره نویسی برای اشخاص حقیقی ۱۰ هزار سهم و حداکثر یک میلیون سهم و همچنین برای اشخاص حقوقی حداقل۱۰۰ هزار سهم و حداکثر ۲ میلیون سهم تعیین شده است.

به گفته ی وی،در این پذیره نویسی شرکت های تامین سرمایه سپهر، نوین و امین، هر یک به صورت مستقل تا سقف ۵ درصد از کل سهام بانک را متعهد می شوند.

وی با اشاره به این که پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس انجام می شود، خاطر نشان کرد: کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام از سوی ناشر پرداخت می شود و خریداران تنها مبلغ اسمی هزار ریال را در پذیره نویسی پرداخت می کنند.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=916
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهام بانک آینده در فرابورس پذیره نویسی می شود
سهام بانک آینده در فرابورس پذیره نویسی می شود
سهام بانک آینده در فرابورس پذیره نویسی می شود
سهام بانک آینده در فرابورس پذیره نویسی می شود
سهام بانک آینده در فرابورس پذیره نویسی می شود