وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که گشایش ال.سی با ۱۰ درصد اعتبار عملا به تاریخ پیوسته است، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۴۰ درصد از واردات کشور از طریق ارز حاصل از صادرات انجام شد.

مهدی غضنفری در جشنواره تولید ملی افتخار ملی افزود: متاسفانه بانک‌ها مدت زمان زیادی است که به نحوه غیرمطلوبی گشایش ال.سی می‌کنند و گشایش ال.سی آنها عملا به ۱۰۰ تا ۱۳۰درصد اعتبار رسیده است که این وضعیت قابل قبول نیست.

او با اشاره به این‌که در نیمه نخست سال جاری از مجموع ۱۶ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور ۱۰.۸ میلیارد دلار آن به چرخه اقتصاد بازگشت، افزود: در این مدت ۴۰ درصد از واردات کالا از طریق ارز حاصل از صادرات انجام شد.

او با بیان این‌که فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی قدرت مخاطره‌پذیری را از سیستم بانکی گرفت، گفت: امسال تاکنون عملکرد مربوط به اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق توسعه ملی به واحد‌های تولیدی مطلوب نبوده است به‌طوری که ۲۳۵۰ واحد برای دریافت ۵.۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به صندوق توسعه معرفی شدند، اما تاکنون فقط ۱۰۰ شرکت به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش ۵۰ درصدی تولید انواع خودرو در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت تولید محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، محصولات پتروشیمی، یخچال فریزر و تلویزیون با کاهش مواجه شد.

غضنفری از رشد ۲۱ درصدی صادرات معدنی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال ۷۰ درصد از ارز صادر‌کنندگان غیرنفتی به چرخه واردات کالای کشور بازگشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=912
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

غضنفری: ال.سی ۱۰ درصدی به تاریخ پیوست
غضنفری: ال.سی ۱۰ درصدی به تاریخ پیوست
غضنفری: ال.سی ۱۰ درصدی به تاریخ پیوست
غضنفری: ال.سی ۱۰ درصدی به تاریخ پیوست
غضنفری: ال.سی ۱۰ درصدی به تاریخ پیوست