وزیر سابق امورخارجه کشورمان گفت: امروز در برابر همه فشارها و نیروها ایستاده ایم و نشکسته ایم ولی نباید ریشه برخی مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل ازخبرگزاری مهر، منوچهر متکی دوشنبه شب در جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) در حسینیه چهارده معصوم آزادشهر افزود: این انقلاب ثمره خون شهیدان است و اگر کسی به اینها توجه نکند خود می شکند.

 

وی تاکید کرد: در اداره کشور باید از هزینه ها کم کرد و اکنون بیگانگان روی ۲۰ درصد اقتصاد ما اثر گذاشته اند و ۸۰ درصد مسائل اقتصادی ربطی به تحریم ندارد.

 

“تولید” ناموس اقتصادی کشور است

 

وی عنوان کرد: تولید ناموس اقتصادی کشور است و باید دید چه سیاستهایی در حمایت از تولید داشتیم و چرا دامداریهای کوچک که طی چند سال اخیر به عنوان بنگاههای زودبازده ایجاد شده اند، بسته می شوند و چرا برای پتروشیمی گلستان سالهاست فقط پول می گیرند و هنوز چیزی ساخته نشد و این مسائل را باید تحلیل کرد.

 

متکی با بیان اینکه تمام برنامه های ماندگاری را که صورت گرفت باید تجلیل کرد، اضافه کرد: در بخش هایی که حیف و میل شده، تصمیات غلط بوده و باید بررسی شود که چرا تخلف کردن آسان و زندگی کردن سخت است.

 

متکی یادآورشد: اگر کشور در دنیا در ردیف ۱۸ اقتصادی قرار دارد باید از ظرفیتها و امکانات بهره گیری مطلوبیتری داشته باشد.

 

وزیر گلستانی عضو کابینه دولت نهم بیان داشت: در کشورهای دیگر اگر گاهی یک درصد نرخ بیکاری بالا رود، یک دولت جابجا می شود ولی در کشور ما بی دلیل یک جنس افزایش می یابد و در این راستا، چرا دولت به دغدغه های مردم گوش نمی کند.

 

وی افزود: وقتی اعلام می کنند که دلار نخرید ضرر می کنید می بینیم تقاضای مردم برای خرید افزایش می یابد و این نشان می دهد جایی از کار بیمار است.

 

وی افزود: ما متاسفانه ساز و کار خوب و تشکیلاتی نداریم و انتخابات ساز و کار خوبی است تا مسائل کشور را بررسی کنیم.

 

منوچهر متکی درباره کاندیاتوری احتمالی خود در انتخابات گفت: انشاء الله در هفته آینده بررسیهای خود را خطاب به خانواده های ایرانی در کنفراسی مطبوعاتی خواهم گفت.

 

وزیر سابق امور خارجه کشورمان، کارآمدی نظام را امری مهم برشمرد و گفت: هر سال در دهه فجر از انقلاب تجلیل می کنیم و امسال مردم با شکوهتر تجلیل کردند ولی در این تجلیل ها باید تحلیل ها و ارزیابیها صورت گیرد و علاوه بر بیان بخشهای مثبت بر بخشهای منفی و بر زمین مانده نیز باید تمرکز کنیم.

 

وی اظهار داشت: همواره در ۳۴ سال گذشته به دولت تذکر داده شده که دولت تاجر، کشاورز و صنعتکار خوبی نیست و وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند در تصمیم گیری اقتصادی دقت کنید، برای این است که همه عناصر در تولید نقش دارند.

 

متکی افزود: به عنوان نمونه مردم پول بیمه دادند تا اینکه در موقعیتهای بیماری آن را پس گیرند ولی اعلام می کنیم که بیش از ۵۰ درصد شرکتهای تامین اجتماعی ضررده هستند.

 

وی یادآورشد: اگر در کشورهای دیگر ۲۰ درصد اقتصاد دست مردم است ما عکس آن را عمل کردیم جاییکه باید درست تصمیم می گرفتیم، نگرفتیم و اکنون باید جور آن را بکشیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=908
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

متکی : مردم تاوان نوسان بازار ارز را می دهند
متکی : مردم تاوان نوسان بازار ارز را می دهند
متکی : مردم تاوان نوسان بازار ارز را می دهند
متکی : مردم تاوان نوسان بازار ارز را می دهند
متکی : مردم تاوان نوسان بازار ارز را می دهند