درصد تغییرات شاخص کل قیمت‌ها در دوازده ماه منتهی به دیماه سال۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۰.۳ درصد کاهش یافته است

نرخ تورم سالیانه

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص کل قیمت‌ها در دوازده ماه منتهی به دیماه سال۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، رقم تورم شهری در دی ماه را ۶.۹ درصد اعلام کرد.

شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در دیماه سال۱۳۹۵عدد۲۳۷,۴را نشان میدهد که نسبت به ماه قبل۰,۸درصدافزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه ) ۶,۳درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(۵,۷درصد)، ۰,۶واحد درصدافزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به دیماه سال۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۳/۰واحد درصد کاهش یافته است.

تورم گروه خوراکی ثابت ماند

بر اساس این گزارش، شاخص گروه عمده(خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات) در این ماه به رقم۲۷۹,۹رسید که نسبت به ماه قبل۱,۰درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی(خوراکیها) در ماه مورد بررسی به عدد۲۷۷,۶رسید که نسبت به ماه قبل۱,۰درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی(خوراکیها) نسبت به ماه مشابه سال قبل۷,۴درصد افزایش نشان میدهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه۶,۸درصد است. شاخص گروه عمده( خوراکیها، آشامیدنی ها و دخانیات)نسبت به ماه مشابه سال قبل درصد افزایش نشان میدهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دیماه۱۳۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به همین اطلاع درآذرماه۱۳۹۵(۶,۹درصد)،بدون تغییر مانده است.

همچنین شاخص گروه عمده (کالاهای غیر خوراکی و خدمات) دردیماه۱۳۹۵به رقم۲۲۲,۸رسید که نسبت به ماه قبل۰,۷درصدافزایش داشته است.میزان افزایش شاخص گروه عمده(کالاهای غیرخوراکی و خدمات)نسبت به ماه مشابه سال قبل۵,۸درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دیماه۱۳۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه۶,۹درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه۱۳۹۵ (۷,۳درصد)، ۰,۴واحد درصدکاهش یافته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=89852
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تورم دی ۶.۹ درصد شد
تورم دی ۶.۹ درصد شد
تورم دی ۶.۹ درصد شد
تورم دی ۶.۹ درصد شد
تورم دی ۶.۹ درصد شد