بانک مرکزی فرانسه آزمایش “بلاک چین بین بانکی” را هدایت می کند.

بانک مرکزی فرانسه جزئیاتی از یک آزمایش “بلاک چین” را فاش ساخته که در اکتبر سال ۲۰۱۶ کلید خورده است. آزمایش فناوری بلاک چین از آن رو انجام شده است که پیامدهای عملکردیِ ناشی از مدیریت غیر متمرکز شناسه کارت های اعتباری در سیستم پرداخت یکپارچه اروپا شناسایی شود.

این آزمایش با مشارکت یک استارت آپ فین تک پاریسی به نام “Labo Blockchain” و نیز ” Caisse des Dépôts et Consignations” یا بخش دولتی مؤسسات مالی تحت نظر پارلمان فرانسه که “بازوی سرمایه گذاری دولت فرانسه” محسوب می شود، صورت گرفته است. برخی بانک های دیگر فرانسوی نیز در این آزمایش مشارکت داشته اند.

این آزمایش تمامی بانک های مشارکت کننده را قادر می سازد آنالیزهای خود را در مورد تأثیرات و فرصت های به وجود آمده توسط این فناوری به اشتراک بگذارند.

بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده است که در ژانویه سال ۲۰۱۷ ارزیابی جامعی از نتایج این آزمایش به عمل خواهد آمد و جزئیات بیشتر آن در کنفرانس کمیته پرداخت های فرانسه در پاریس به اطلاع عموم خواهد رسید. در ادامه این اطلاع رسانی، بانک مرکزی فرانسه به همتایان خارجی خود در کشورهای سنگاپور، ژاپن، روسیه، فنلاند، سوئد، بانک مرکزی اروپا، چین ، کانادا و همتایان دیگر می پیوندد تا ارزهای دیجیتالی بر مبنای فناوری بلاک چین را آزمایش کرده و یا حتی گسترش دهد.

تهیه و تنظیم:گروه پژوهش های فناوری و نوآوری شرکت خدمات انفورماتیک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=88743
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

فرانسه “ارز دیجیتال” عرضه می‌کند
فرانسه “ارز دیجیتال” عرضه می‌کند
فرانسه “ارز دیجیتال” عرضه می‌کند
فرانسه “ارز دیجیتال” عرضه می‌کند
فرانسه “ارز دیجیتال” عرضه می‌کند