تعلل دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۲ باعث شد تا رکورد دیگری از سوی دولت دهم در تاخیر برای تحویل لایحه بودجه به مجلس ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، در حالی که پیش از این دولت وعده داده بود که لایحه پیشنهادی خود را ابتدای اسفند ماه تقدیم مجلس کند، «غلامحسین الهام» زمان تحویل لایحه بودجه را روزهای آتی و حتی «طی دو هفته آینده» اعلام کرد تا براین اساس دولت رکورد خود در تاخیر بودجه را بزند؛ چرا که پیش از این بیشترین زمان تاخیر در ارائه لایحه بودجه توسط دولت احمدی‌نژاد در نخستین روز اسفند سال ۸۹ (برای لایحه بودجه ۹۰) به ثبت رسیده بود.

دولت نهم و دهم در خلال سال‌های فعالیت خود نشان داد که هیچ‌گاه به زمان قانونی تحویل لایحه بودجه به مجلس (۱۵ آذرماه) پایبند نبوده و باوجود تاکید مکرر نمایندگان بر لزوم تحویل به موقع بودجه، با تاخیر به این امر اقدام کرده است. امسال نیز همچون سال‌های گذشته دولت با ادامه روند سال‌های قبل، می‌رود که رکورد تازه‌ای را به نام خود در تاخیر ارائه لایحه بودجه به ثبت رساند.

پیش از این، «رحیم ممبینی» معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۲ به مجلس را اوایل اسفند ماه اعلام کرده و در عین حال به‌رغم تاکید نمایندگان به ارائه بودجه چند دوازدهمی، دولت اعلام کرد که چنین تصمیمی را در دستور کار خود نداده است.

اما در حالی که ممبینی زمان تحویل بودجه را اوایل اسفند دانسته بود، روز گذشته سخنگوی دولت بازه زمانی دیگری را برای تقدیم لایحه به مجلس اعلام کرد. به گزارش ایرنا، «غلامحسین الهام» در حاشیه مراسمی در خصوص زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۲ گفت: با انجام بررسی‌های لازم لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور طی دو هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد. این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از سخنگوی دولت، زمان تحویل لایحه بودجه را «طی چند روز آینده» اعلام کرد.

مجلس که این روزها چشم انتظار دست دولت برای ارائه لایحه بودجه و رسیدگی به آن در مدت زمان باقیمانده از سال است، احتمالا هفته آینده را نیز به کار خود ادامه خواهد داد تا به قول باهنر، دولت بهانه‌ای برای تداوم تاخیر در تقدیم لایحه بودجه نداشته باشد.

نماینده تهران و نایب رییس دوم مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اعلام بی‌اطلاعی از زمان رسمی تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت، عنوان کرد: چون لایحه بودجه ۹۲ با تاخیر تقدیم مجلس خواهد شد، به همین دلیل باید دولت بودجه چند دوازدهم را هم همراه با لایحه اصلی تسلیم مجلس کند. اما اگر دولت، لایحه بودجه چنددوازدهم ندهد، از راه‌های دیگری در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی درباره علت این موضوع هم تصریح کرد: اگر دولت نتواند فردا یا پس فردا بودجه ۹۲ را به مجلس برساند، احتمالا هفته آینده پارلمان تشکیل جلسه علنی می‌دهد تا بهانه‌ای برای دولت وجود نداشته باشد که چون مجلس جلسه نداشت، لایحه بودجه ۹۲ را ندادیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رکورد تاخیر در تقدیم بودجه شکست
رکورد تاخیر در تقدیم بودجه شکست
رکورد تاخیر در تقدیم بودجه شکست
رکورد تاخیر در تقدیم بودجه شکست
رکورد تاخیر در تقدیم بودجه شکست