در شرایطی که طی هفته‌گذشته روند افزایشی نرخ دلار شتاب گرفته و به رقم ۴هزارتومان نزدیک شد. این رقم امروز با افت قابل توجه ۳۷۸۰ تومان درج شده است.

اخبارپول – در شرایطی که طی هفته‌گذشته روند افزایشی نرخ دلار شتاب گرفته و به رقم ۴هزارتومان نزدیک شده بود(۳۸,۷۲۳ ریال روز پنجشنبه)، امروز با وجود نزدیک شدن به ساعت معاملات بازار، این رقم با افت قابل توجه ۳۷۸۰ تومان درج شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، برهمین اساس روزگذشته نیز معاون ارزی بانک مرکزی اعلام کرده بود که نتایج اولیه توافق اوپک به سرعت در بازار ارز نمود یافته و در سایه کم نشدن تولید نفت، درامد ارزی ایران افزایش و نرخ ارزهای عمده جهانی نیز در برابر ریال تعدیل می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: بر اساس مشاهدات کنونی نرخ دلار در بازار آزاد رو به کاهش است و این در حالی است که نرخ دلار دولتی امروز با سه ریال کاهش نسبت به ۱۱ آذرماه، ۳۲۰۸ تومان تعیین شد.
بر همین اساس و با توجه به توافق اوپک و سیر نزولی دلار، تقاضا برای فروش دلار بالا رفته و مردم با مراجعه به صرافی‌ها قصد فروش دلارهای خود را دارند.
باتوجه به این موضوع، در صورتی‌که بانک مرکزی و وزارت نفت از رهگذار شرایط جدید در فروش نفت و ورود ارز به کشور بتوانند به موفقیت دست یابند، لزوم مدیریت روند نزولی نرخ دلار و کارکردهای حاصل از آن در کشور بیش از پیش ضروری است.
گفتنی است، ، توافق دهم آذرماه وزیران نفت و انرژی اوپک در وین برای کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای از تولید روزانه خود، سبب تقویت قیمت جهانی ارز شد. این در حالی است که ایران در توافق اوپک مستثنی شده و حتی می تواند سقف تولید خود را ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=87774
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سقوط دلار با گوشه چشم اوپک
سقوط دلار با گوشه چشم اوپک
سقوط دلار با گوشه چشم اوپک
سقوط دلار با گوشه چشم اوپک
سقوط دلار با گوشه چشم اوپک