در آخرین روز کاری این هفته از معاملات بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات عدد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون را رد کرد.

احراز هویت غیرحضوری

در آخرین روز کاری این هفته از معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۸ واحد افت کرد اما شاخص کل هم‌وزن با ۲۶ واحد رشد همراه بود، همچنین امروز حجم معاملات عدد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون را رد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایسنا، امروز (چهارشنبه) از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران، دماسنج بازار سرمایه تا رقم ۷۹ هزار و ۴۴۹ واحد بالا رفت اما پس از فراز و فرودهایی در نهایت به رقم ۷۹ هزار و ۳۸۵ رسید اما شاخص کل هم وزن با ۲۶ واحد رشد عدد ۱۶ هزار و ۵۳ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۹۱ واحد افت به رقم ۸۸ هزار و ۶۱۹ واحد رسید.

در چهارمین روز معاملات این هفته شاخص بازار اول ۶۴ واحد صعود کرد و به رقم ۵۶ هزار و ۳۸۳ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۴۱۹ واحد کاهش به رقم ۱۶۸ هزار و ۷۷۰ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین نقش را در کاهش شاخص کل داشت. پس از این نماد شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و پتروشیمی جم بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. در طرف مقابل نماد شرکت فولاد خراسان، پتروشیمی پردیس و نفت بهران نگذاشتند که بیش از این شاخص کل، افت کند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۳۲ میلیارد و ۸۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۶۶ نوبت داد و ستد بود.

نماد گروه خودرو امروز شاهد معاملات عادی بود. در این گروه بیش از ۳۶ میلیون سهم به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هشت هزار و ۱۶۶ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین گروه فلزات اساسی امروز با عقب‌نشینی قابل ملاحظه‌ای روبرو بود. در این گروه بیش از ۲۸ میلیون سهم به ارزش نزدیک به هشت میلیارد تومان دست به دست شد.

نماد شرکت نفت جی امروز بیشترین ارزش و حجم معامله را از آن خود کرد به طوریکه در این نماد بیش از ۹۳۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد تومان تنها در یک معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سیمان مازندران به علت تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت ایران دارو با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، شرکت موتوژن بابت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، شرکت محور سازان ایران خودرو بابت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

امروز آیفکس ۰.۷ رشد کرد و رقم ۸۳۳.۷ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز رقم ۳۰۰ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات آن به عدد ۵۳۴ میلیون و ۲۸۵ هزار سهم رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=87514
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حجم معاملات بورس به یک و نیم میلیارد نزدیک شد
حجم معاملات بورس به یک و نیم میلیارد نزدیک شد
حجم معاملات بورس به یک و نیم میلیارد نزدیک شد
حجم معاملات بورس به یک و نیم میلیارد نزدیک شد
حجم معاملات بورس به یک و نیم میلیارد نزدیک شد