رییس هیات مدیره بانک ایران زمین در خصوص آغاز فعالیت‌های ارزی این بانک گفت: بسترها و زیرساخت‌های فعالیت ارزی بانک ایران زمین مهیا شده و در حال حاضر منتظر مجوز بانک مرکزی برای شروع به کار هستیم.

اخبارپول – رییس هیات مدیره بانک ایران زمین در خصوص آغاز فعالیت‌های ارزی این بانک گفت: بسترها و زیرساخت‌های فعالیت ارزی بانک ایران زمین مهیا شده و در حال حاضر منتظر مجوز بانک مرکزی برای شروع به کار هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مجید شایسته با اشاره به اینکه بانک ایران زمین هم اکنون دارای واحدهای صرافی فعال است، افزود: برای شروع به کار رسمی واحدهای ارزی بانک، قول خاصی نمی شود داد. ما در حال پیگیری هستیم و امکان اجرای آن تا پایان امسال وجود دارد.
وی در رابطه با این موضوع که اقتصاددانان معتقدند با توجه به شرایط فعلی جامعه، بهتر است نرخ سود افزایش یابد، تصریح کرد: دو دیدگاه در این زمینه وجود دارد، در نگاه اداری، باید از قوانین جاری و وضع شده توسط نهادهای تصمیم گیرنده تبعیت کنیم و ما هم البته به آنها الزام داریم. در نگاه کارشناسانه در زمانی که با کمبود منابع مواجه هستیم مردم را با حفظ نرخ سود بانکی، تحریک به سپرده گذاری کنیم و این منابع را به صورت کنترل شده با نظارت دقیق به سمت تولید هدایت کنیم که تولید ثروت کند
شایسته در رابطه با عرضه کارت مرابحه در بانک ایران زمین تاکید کرد: عرضه این کارت‌ها طبق بخشنامه بانک مرکزی، در سه سطح ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان است و هم اکنون مراحل ازمایش را گذرانده و آماده ارایه است.
وی افزود: ما در بانک ایران زمین، تحت عنوان عقد مرابحه تسهیلات را به صورت خرد بین اقشار جامعه تقسیم می کنیم. بر این اساس، ریسک عدم بازپرداخت آن کم شده و مطالبات معوق نمی‌شود.
رییس هیات مدیره بانک ایران زمین در خصوص سیاست شعب در این بانک اذعان داشت: ما اعتقادی به شعبه محوری نداریم و بیشتربهسازی شعب موجود مد نظر ما است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش و یا کاهش شعب ندارند، تصریح کرد: بر اساس نام بانک ایران زمین، این رسالت ملی ماست که به اقصی نقاط کشور خدمات بانکی ارایه کنیم بر همین اساس تلاش می کنیم هر شعبه در مقیاس خودش بهترین خدمات را ارایه بدهد
شایسته افزود: بر این اساس چندان عجیب نیست که در شهرستان هایی شعبه داریم که بانکها دولتی در حال جمع کردن شعب خود در آن شهرستانها هستند.
رییس هیات مدیره بانک ایران در خصوص پیاده سازی بانکداری سبز در این بانک نیز گفت: بانک ایران زمین حامی محیط زیست است وما عملا این موضوع را در پاکسازی کوهستان نشان دادیم و همه همکاران ما نیز در پاکسازی ارتفاعات کوهستان‌های تهران و شهرستان‌ها حضور داشتند.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بانک ایران زمین با سازمان محیط زیست تصریح کرد: در ارتباط با جنگلها و آبخیزداری نه صرفا به صورت اعتباری بلکه به صورت عملی هم با سازمان محیط زیست همکاری داریم.
شایسته در ادامه افزود: از طرفی بانکداری الکترونیک هم کمک شایانی به محیط زیست می‌کند. بانکداری الکترونیک و حذف کاغذ، درحقیقت بهترین کمک به حفظ محیط زیست است و در بانک ایران زمین به خوبی این مساله اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سیستم اداری بانک ایران زمین بالای ۹۵درصد هم کاغذ حذف شده است، اظهارداشت: بانکداری سبز می‌تواند تسریع در مبادلات و تقلیل هزینه‌های نظام بانکی و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده پول را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=86961
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی اخبارپول – فعالیت ارزی بانک ایران زمین به زودی آغاز می‌شود
اختصاصی اخبارپول – فعالیت ارزی بانک ایران زمین به زودی آغاز می‌شود
اختصاصی اخبارپول – فعالیت ارزی بانک ایران زمین به زودی آغاز می‌شود
اختصاصی اخبارپول – فعالیت ارزی بانک ایران زمین به زودی آغاز می‌شود
اختصاصی اخبارپول – فعالیت ارزی بانک ایران زمین به زودی آغاز می‌شود