نوبخت: آیا تیم اقتصادی که نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۸ درصد و رشد اقتصادی منفی هفت درصد را به ۴،۴ درصد رساند، باید از هم بپاشیم؟

معاون رئیس جمهور در پاسخ به برخی انتقادها در زمینه چرایی تغییر نکردن وزیر اقتصاد افزود: آیا تیم اقتصادی که نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۸ درصد و رشد اقتصادی منفی هفت درصد را به ۴،۴ درصد رساند، باید از هم بپاشیم؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که تا یک هفته دیگر تمامی مطالبات به طور کامل پرداخت می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تا کنون پرداخت شده و اعتبار لازم برای پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از این مطالبات تأمین شده است که تا یک هفته دیگر به طور کامل پرداخت خواهد شد.
وی گفت: به ۱۳ هزار و ۶۷۷ واحد تولیدی در هفت ماه اول امسال ۹۸۸۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد.
معاون رئیس جمهور افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۵ واحد تولیدی از طریق ستاد تسهیل در استان ها به بانک ها معرفی شدند و هفت هزار و ۸۲ واحد دیگر به طور مستقیم از بانک ها تسهیلات دریافت کردند.
وی گفت: این تسهیلات به واحدهایی پرداخت شد که می توانستند اشتغال ایجاد کنند.
نوبخت افزود: در بهار امسال یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند که برای ۷۵۰ هزار نفر از آنان فرصت شغلی ایجاد شد.
وی با اشاره به برنامه دولت برای اختصاص ۳۷۰۰۰ میلیارد تومان به طرح های عمرانی در سال جاری گفت: تاکنون ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات اختصاص یافته است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه و بقیه به صورت نقدی پرداخت شد.
نوبخت با بیان اینکه تمامی مطالبات بازنشستگان تا پایان سال ۹۳ به طور کامل پرداخت شده است افزود: برای پرداخت مطالبات بازنشستگان تا پایان سال ۹۴ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و پیش بینی می کنیم تا پایان آبان تمامی این مطالبات پرداخت شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه، تمامی مطالبات داروخانه و بیمارستان ها از دولت در اجرای طرح بیمه سلامت به زودی پرداخت خواهد شد.
نوبخت با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در سال گذشته و تأثیر آن بر کشورهای صادر کننده نفت افزود: در اثر این کاهش قیمت، دولت نتوانست اعتبارات عمرانی را در نیمه دوم سال گذشته پرداخت کند و برای پرداخت حقوق کارکنان نیز اقدام به پیش فروش نفت کردیم و به همین خاطر در شش ماهه اول امسال خزانه با مشکل جدی مواجه شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مقدار و قیمت فروش نفت کشور بیش از پیش بینی ها در بودجه سال ۹۵ است گفت: ممکن است بخشی از بودجه تحقق نیابد اما در شرایط کنونی وضعیت درآمدهای نفتی کشور روز به روز بهتر می شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=86298
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تغییر وزیر اقتصاد منتفی است
تغییر وزیر اقتصاد منتفی است
تغییر وزیر اقتصاد منتفی است
تغییر وزیر اقتصاد منتفی است
تغییر وزیر اقتصاد منتفی است