مدیرعامل بانک پارسیان گفت: قانون ممنوعیت داشتن بیشتر از ۱۰ درصد سهام بانک تاکنون رعایت شده است و معامله‌ای نیز مبنی بر این‌که شخصی بخواهد ۶۰ درصد سهام بانک پارسیان را خریداری کند انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، علی سلیمانی شایسته در مجمع عمومی بانک پارسیان که امروز صبح برگزار شد به سوالات سهامداران بانک متبوعش پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران مبنی بر این‌که شایعه شده است که شخصی می‌خواهد ۳۸ درصد از سهام بانک را خریداری کند و در جزیره کیش سرمایه‌گذاری کند آیا چنین کاری قانونی است؟ گفت: متاسفانه این بحث ها و شایعات بیشتر از خود معاملات مطرح است ضمن آن که طبق قانون هر سهامداری می تواند سهامش را در بازار بورس بفروشد اما هیچ سهامدار نمی‌تواند بیش از ۱۰ درصد از سهام یک بانک را داشته باشد و ما این قانون را تاکنون رعایت کرده‌ایم.
مدیرعامل بانک پارسیان خاطرنشان کرد که اگر بخواهد چنین معامله‌ای انجام شود حتما ناظران بورس بر آن دقت خواهند کرد البته گروه صنعتی ایران خودرو که ۳۲ درصد از سهام بانک پارسیان را دارند این سهام را در شرکت‌های خود تقسیم کرده‌اند.
شایسته در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که علت ریزش قیمت سهام بانک پارسیان چیست؟ گفت: قیمت سهام بانک پارسیان در بورس اوراق بهادار نسبت به دیگر بانک‌ها شاخص مثبت یک داشته است این درحالی است که شاخص صنعت بانکداری در بورس اوراق تهران از ابتدای امسال تاکنون منفی هفت درصد بوده است. لذا ما در صنعت بانکداری وضعیت خوبی داریم.
وی گفت: البته برای قیمت سهام‌ها نیز باید پارامترهای دیگری از جمله شرایط خاص بازار و اتفاقات حاشیه‌ای را نیز در نظر بگیریم.
وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر این که شایعه شده است در بازار سرمایه آقای ب . ز قصد خرید ۳۰ درصد سهام بانک پارسیان را دارند واین خبر موجب منفی شدن قیمت سهام شده است گفت: در مورد نقل و انتقال سهام‌ها و خرید و فروش آن از طریق بورس هیات مدیره نمی تواند اعمال نظر کند.
مدیر عامل بانک پارسیان در پاسخ به سوال دیگری از سهامداران مبنی بر این‌که خبر پولشویی بانک پارسیان موجب افت سهام بانک شده است، گفت: من در این جا توجه سهامداران را به مصاحبه‌ای که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی که رییس شورای مبارزه با پولشویی کشور است جلب می‌کنم که ایشان این خبر را تکذیب کردند واز نظر من نیز این شایعات تاثیری روی سهام نداشته است.
شایسته در مورد علت عدم افزایش سرمایه در بانک متبوعش نیز گفت: ما باید برای افزایش سرمایه مجوزهایی را از بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار بگیریم اما به دلیل تغییراتی که در سهامداران بوجود آمد این کار اتفاق نیفتاد. بنده نیز به مردم قول داده بودم که در تاریخ مقرر مجوز افزایش سرمایه را بگیرم اما با کمال شرمندگی مجبور شدم پول را به مردم پس بدهم.
وی در مورد بدهی‌های معوق بانک پارسیان نیز گفت: ما به عنوان معوقات بانکی در بدترین وضعیت نیستیم بلکه چهار الی پنجمین بانک هستیم البته باید شرایط اقتصادی کشور را نیزدر نظر بگیریم چرا که وقتی صنعتگری نمی‌تواند معوقات بانکی خود را پرداخت کند نمی توانیم مشکلاتش را اضافه کرده و برویم کارخانه را تحت تملک قرار دهیم بنابراین به آن‌ها فرصت می دهیم تا معوقات خود را پرداخت کنند.
مدیرعامل بانک پارسیان با بیان این‌که بانک پارسیان تلاش کرده با مشتریان خود که معوقات بانکی دارند راه بیاید گفت: به غیر از دو الی سه مورد که کارهای دادگاهی آن‌ها در حال انجام است، خود را موظف می دانیم که مشتریانی که می‌دانیم افراد سالم و خوش حسابی هستند را کمک کنیم تا معوقات خود را بپردازند.
شایسته در مورد افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران که از سوی بانک پارسیان انجام نشده توضیح داد: ما مراحل کار را در هیات مدیره انجام داده ‌اما به دلیل جابه‌جایی‌ها این کار هنوز انجام نشده است اما از نظر من افزایش سرمایه از نان شب واجب‌تر است که امیدواریم هر چه سریع‌تر وضعیت ما تعیین تکلیف شود و به قولی که داده ایم عمل کنیم.
وی در مورد برداشت بانک مرکزی از بانک پارسیان نیز گفت:‌این اتفاقی است که افتاده و تمام بانک‌ها از حسابشان برداشت شده است و ما جلسات زیادی با بانک مرکزی داشته‌ایم و از نظر ما برداشت درست نبوده چرا که تخلفی انجام نداده ایم و در حال پیگیری آن هستیم برخی مسوولان گفته بودند که برداشت مجدد خواهند داشت که این امر خوشبختانه متوقف شد.
مدیر عامل بانک پارسیان در مورد شایعه اختلاس در بانک پارسیان نیز گفت: ما که در بانک هستیم چنین چیزی ندیده و نه شنیده ایم چون اگر اتفاق بیفتد مراجع آن را دنبال خواهند کرد چرا که وقتی یک بانک به خوبی کار می کند طبیعتا اتهام زنی به آن وجود دارد وما نیز بنا نداریم به هر شایعه‌ای پاسخ دهیم. ضمن آن که اطلاعات بانک روی سایت بورس وجود دارد و صورت‌های مالی ما شفاف و مشخص است که واقعیت‌های بانک را بیان می کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا داشتن حساب جاری تنها به کسانی که جواز کسب داشته باشند ارائه می شود گفت: اخیرا بانک مرکزی مصوب کرده است تنها کسانی بتوانند حساب جاری داشته باشند جواز کسب داشته باشند چرا که کار کردن با دسته چک برای فعالیتهای تجاری پیش بینی شده است ضمن آن که تعداد چک‌های برگشتی نگران کننده است و ما نیز براساس مصوبه بانک مرکزی عمل می کنیم.
اعضای جدید هیات مدیره بانک پارسیان در این جلسه به شرح زیر انتخاب شدند:
شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، شرکت موسسه رفاه و تامین آتیه امید، شرکت سرمایه‌گسترنواندیش، شرکت مهر آفرینان دوران، شرکت نگار نصب سهام ، شرکت خدمات بیمه‌ای ایران خودرو و شرکت طراحی مهندسی قشم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شایسته: خرید ۶۰درصد سهام بانک پارسیان شایعه است
شایسته: خرید ۶۰درصد سهام بانک پارسیان شایعه است
شایسته: خرید ۶۰درصد سهام بانک پارسیان شایعه است
شایسته: خرید ۶۰درصد سهام بانک پارسیان شایعه است
شایسته: خرید ۶۰درصد سهام بانک پارسیان شایعه است