تمایل عمومی به کالاهای بدون گارانتی و قاچاق زنگ خطری است که مدتهاست در بازار IT و تلفن همراه به صدا درآمده است.

کلاهبرداری‌های پیامکی به ارزش ۲۲ میلیارد تومان

باید از مردم این درخواست را کرد که با نخریدن کالاهای بدون گارانتی و گارانتی های غیر معتبر، فرهنگ عمومی بازار را تغییر دهند و برای خرید های خود ضمانتی واقعی فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، امیر میثم گیاهی کارشناس کمیسیون شکایات صنف فناوران رایانه تهران در خصوص مشکلات کالاهای بدون گارانتی برای خریداران گفت: میزان آسیبی که صنعت IT از گارانتی های غیرمجاز متحمل می شود بسیار بیشتر از آسیبی است که قاچاق کالا بر تولید داخلی به بار آورده است؛ کالاهای با گارانتی غیرمجاز در عمل دست مشتری را در پوست گردو قرار می‌دهند چرا که اغلب در صورت مراجعه مشتری به واحد گارانتی با بهانه های متعددی رو به رو می‌شوند.

وی افزود: بازار موبایل ایران سالانه شاهد فروش حدود ۱۵میلیون دستگاه گوشی است که متاسفانه بخش عمده ای از این دستگاه ها به صورت قاچاق وارد کشور شده و با گارانتی های غیرمعتبر در ایران به فروش رفته است.

وی تاکید کرد: اهمیت موضوع گارانتی در بازارهای دیجیتال به خصوص در صنف رایانه و تلفن همراه نسبت به سال‌های گذشته نقش پررنگ تری را از دید مشتری به خود گرفته و اغلب خریداران کالاهای گران قیمت درصدد خریداری اجناس با گارانتی معتبر هستند؛ چرا که در بازار IT ، شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پس از فروش به سطح مطلوبی در زمینه گارانتی دست یافته‌اند و با ارایه خدمات مناسب به خریداران کالاهایIT موجب اعتبار گارانتی در بازار IT ایران شده‌اند.

او با اشاره به شرایط گذشته بازار توضیح داد: اختلاف قیمت در بازار IT و عدم وجود شرکت های ارائه دهنده گارانتی معتبر در این بازار موجب شد تا خریداران در مقابل چنین تفاوت قیمتی مقاومتی نکنند و در پی رشد قیمت و آشفتگی بازار توجه خریداران بیشتر به سمت دستگاههای بدون گارانتی جلب شوند که با قیمت ارزان تری در بازار عرضه می شوند.

وی تاکیدکرد: باید از مردم این درخواست را کرد که با نخریدن کالاهای بدون گارانتی و گارانتی های غیر معتبر، فرهنگ عمومی بازار را تغییر دهند و برای خرید های خود ضمانتی واقعی فراهم کنند.چرا که تمایل عمومی به کالاهای بدون گارانتی و قاچاق زنگ خطری است که مدتهاست در بازار IT و تلفن همراه به صدا درآمده است.

طبق اعلام کارشناسان، ضعف قوانین و عدم انجام بعضی تعهدات در زمینه گارانتی از سوی شرکت های ارایه دهنده خدمات پس از فروش ریشه این بی میلی خریداران به گارانتی ها شده است. به گفته آنها، برخی از شرکت ها در این حوزه ایرادهای دستگاه را به استفاده نادرست کاربر از دستگاه مربوط دانسته و به این ترتیب از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

برهمین اساس، این بهانه ها از سوی این شرکت ها باعث شده است تا عمده گروه خریداران کالاهای IT و تلفن همراه، به گارانتی اعتمادی نداشته باشند.

گفتنی است در همین حوزه، شرکت های دارای گارانتی رسمی در سایت اتحادیه فناوران رایانه تهران به نشانی www.itunion.ir بصورت رسمی پس از پایش تخصصی و بازرسی فنی معرفی شده اند و تنها این شرکت‌ها تاییدیه ارائه خدمات پس از فروش را به مشتریان دارند.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=86169
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دیگر کالای بدون گارانتی نخرید!
دیگر کالای بدون گارانتی نخرید!
دیگر کالای بدون گارانتی نخرید!
دیگر کالای بدون گارانتی نخرید!
دیگر کالای بدون گارانتی نخرید!