شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با ۶۱ واحد رشد نسبت به دیروز به ۷۶ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با ۶۱ واحد رشد نسبت به دیروز به ۷۶ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در معاملات امروز ۶۱۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در ۴۴ هزار و ۸۶۸ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۲۲ واحد، شاخص کل(هم وزن) ۷۷ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۶۲ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۵ واحد و شاخص بازار دوم ۶۳۹ واحد رشد کرد.
تنها شاخص منفی بازار امروز، شاخص بازار اول بود که ۴۲ واحد کاهش یافت.
نمادهای دعبید(داروسازی دکتر عبیدی)، فاراک (ماشین سازی اراک)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و ومعادن (توسعه معاون و فلزات) بر شاخص کل تاثیر مثبت گذاشتند اما نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان)، فولاد (فولاد مبارکه) و فملی (صنایع ملی مس) تاثیر منفی داشتند و مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به داروسازی دکتر عبیدی، حق تقدم حمل و نقل توکا، حق تقدم گروه صنایع بهشهر ایران و مارگارین تعلق داشت.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم توسعه معادن و فلزات، حق تقدم ملی صنایع مس ایران، تولید مواد اولیه داروپخش و کاشی پارس مربوط می شد.

عرضه سهام جدید در فرابورس
فردا (دوشنبه) ۱۰درصد سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه می شود تا به این ترتیب معاملات سهام این شرکت به طور رسمی آغاز شود.
شانزدهم آذرماه پارسال بود که شرکت گلدشت نمونه اصفهان با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی پذیرش و نماد آن سی ام تیرماه امسال در بازار دوم فرابورس درج شد.
این شرکت که در گروه زراعت و خدمات وابسته به فعالیت مشغول است، بیست و نهم شهریورماه ۲۰ میلیون سهم را برای نخستین بار عرضه می کند که نیمی از آن به فرایند کشف قیمت اختصاص یافته و بقیه به معامله گران آنلاین ارایه می شود.
بر اساس اطلاعیه معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران، صندوق های سرمایه گذاری اعم از مشترک و قابل معامله هیچ گونه سهمیه ای برای خرید سهام این شرکت ندارند؛ سهمیه معامله گران آنلاین نیز تا حداکثر میزان اعلامی پس از فرایند کشف قیمت به آنها تخصیص می یابد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=84945
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۶۱ واحدی شاخص کل بورس
افزایش ۶۱ واحدی شاخص کل بورس
افزایش ۶۱ واحدی شاخص کل بورس
افزایش ۶۱ واحدی شاخص کل بورس
افزایش ۶۱ واحدی شاخص کل بورس