بر اساس نتایج تحقیق «بررسی سیستم پرداخت پاکستان» در سه ماهه سوم سال مالی جاری، بیش از ۹۴ درصد شعبات بانک در پاکستان خدمات آنلاین شعبه (RTOB) ارائه می‌شود؛ علاوه بر این در همین بازه زمانی نیز بیش از ۵۰ شعبه نیز به شبکه (RTOB) متصل شدند.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، در ادامه گزارش آمده است در کل از ۱۰۵۳۵ شعبه بانکی در پاکستان، ۹۹۴۶ شعبه خدمات (RTOB) را در سراسر این کشور ارائه می‌کنند. حجم کل تراکنش‌های بانکداری الکترونیک در این کشور نیز ۴۷/ ۳ درصد افزایش‌یافته و به ۲۱/ ۸۲ میلیون تراکنش رسیده است. از سوی دیگر ارزش تراکنش‌های بانکی ثبت‌شده نیز ۳۷/ ۴ درصد رشد کرده و به ۹/ ۷ هزار میلیارد روپیه رسیده است.

زیربنای سیستم پرداخت در این کشور در سه ماهه سوم مالی ۲۰۱۳ همچنان نشان‌دهنده روندی صعودی است. در این بازه زمانی ۲۱۷ دستگاه خودپرداز جدید توسط بانک‌های مختلف نصب شده‌اند و به این ترتیب تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز این کشور به ۶۴۴۹ واحد رسیده است.

تعداد کارت‌های پلاستیکی در پاکستان نیز ۰۶/ ۵ درصد افزایش‌یافته و به ۷۷/ ۲۱ می لیون کارت رسیده است؛ کارت‌های نقدی در مقایسه با کارت‌های دیگر بیش‌ترین درصد رشد را داشته اند (حدود ۴۱/ ۵ درصد). به این ترتیب تعداد کل کارت‌های نقدی صادرشده در ماهه سوم مالی ۲۰۱۳ به ۵۷/ ۱۹ میلیون کارت می‌رسد.

علاوه بر این موارد کارت‌های نقدی بیش‌ترین سهم تعداد کارت‌های پلاستیکی صادرشده در سه ماهه سوم مالی در این کشور را دارند (۹۴/ ۸۹ درصد). حجم و ارزش تراکنش‌های مربوط به کارت‌های نقدی نیز در مقایسه با سه ماهه‌های قبلی افزایش‌یافته است و به ترتیب ۲/ ۶ و ۸۲/ ۸ درصد بوده است.
در این تحقیق اشاره شده است در مقایسه با آمار سه ماهه دوم مالی، تمام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک و موبایل، نشان‌دهنده بالاترین درصد افزایش هستند.
منبع:pakobserver.net


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=8310
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ۹۴ درصد شعبه‌های بانکی پاکستان
ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ۹۴ درصد شعبه‌های بانکی پاکستان
ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ۹۴ درصد شعبه‌های بانکی پاکستان
ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ۹۴ درصد شعبه‌های بانکی پاکستان
ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ۹۴ درصد شعبه‌های بانکی پاکستان