مدیرعامل واسپاری ملت با بیان کشف قیمت ۱۰۶ تومانی هر سهم این شرکت گفت: “ولملت” در حال توسعه بوده و افزایش سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات را پیش رو دارد.

مدیرعامل واسپاری ملت با بیان کشف قیمت ۱۰۶ تومانی هر سهم این شرکت گفت: “ولملت” در حال توسعه بوده و افزایش سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات را پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علیرضا ابراهیم پور، مدیر عامل شرکت واسپاری ملت در گفت و گو با فارس گفت: واسپاری ملت علاوه بر لیزینگ خودرو در سال جاری در موضوع لیزینگ عمومی و تسهیلات برای تجهیزات پزشکی و ساختمانی و تجهیزات آزمایشگاهی ، خطوط تولید، ارایه خدمات لیزینگ حمل و نقل دریایی و هواپیمایی جزء برنامه های کلان این شرکت در سال جاری با هدف تامین مالی و کمک به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کشور با توجه به لزوم اقدام عملی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مجمع عادی سالیانه واسپاری ملت در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، عنوان کرد: سود نقدی سال مالی قبل شرکت چون با مطالبات بالایی روبرو بود، نتوانست سود تقسیمی بالایی بالایی برای سهامداران در بر داشته باشد و به ازای هر سهم مبلغ ۱۱ ریال سود نقدی در مجمع اخیر سالیانه شرکت تقسیم شد.

سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت برای عملکرد واقعی سال مالی ۹۵ مبلغ ۱۹ تومان است که با توجه به برنامه افزایش سرمایه پیش رو به طور حتم با تقسیم سود نقدی بالایی روبرو خواهد بود.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه سهامدار عمده برای حمایت از “ولملت” را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به برنامه های هیات مدیره ،سودآوری این شرکت رو به رشد بوده و چندان به حمایت های سهامداران عمده خود نیز برای تحقق پیش بینی های خود نیاز نخواهد داشت.

وی در برابر این پرسش فارس که صنعت لیزینگ با توجه به عدم تعدیل نرخ لیز در برابر نرخ سود بانکی و در عین حال تحمیل مالیات بر ارزش افزوده چگونه می تواند از حاشیه سود مناسب برای سهامداران خود برخوردار باشد؛ پاسخ داد: عمده مشکل صنعت لیزینگ که هم اکنون پاشنه آشیل آن شده موضوع مالیات بر ارزش افزوده است.

ابراهیم پور با وجود آنکه بانک مرکزی شرکت های لیزینگی را از مالیات معاف کرده، اما سازمان امور مالیاتی معتقد است، چون به طور خاص نام لیزینگی‌ها در ابلاغیه بانک مرکزی آورده نشده، بنابراین لیزینگی ها شامل این معافیت نمی شوند و مالیات بسیار سنگینی از این محل را بر شرکت های لیزینگی ایجاد کرده و باعث شده که برخی شرکت‌ها نتوانند حتی ادامه فعالیت بدهند.

وی افزود: در حال حاضر درخواست شرکت های لیزینگی از طریق انجمن شرکت های لیزینگی به سازمان مالیاتی ارسال و قرار شده این موضوع در لایحه مورد نظر اصلاح شود که در صورت تحقق آن، امکان تدام فعالیت برای شرکت های لیزینگی بسیاری را فراهم می کند.

به گفته وی، برگشت ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر سودآوری شرکت واسپاری ملت به طور حتم تاثیر گذار بوده و شرایط خرید و فروش و اعتباری لیزینگی ها از موضوع معافیت مالیات بر ارزش افزوده تاثیر خواهند گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: بر روی نرخ لیز نیز باید بانک مرکزی مقداری با صنعت لیزینگ همکاری کند. چون تامین مالی با نرخ سود ۲۲ درصدی از بانک و ۲۱ درصد لیز کردن برابر با ورشکستگی صنعت لیزینگ خواهد بود.

وی گفت: در این رابطه شاید چندان فرایند لیزینگ و ارتباط با مشتری شفاف نشود و این پسندیده نیست. بانک مرکزی با یک معادله ساده می تواند این موضوع را برطرف کند تا هم لیزینگی ها سود ببرند و هم مشتریان بتوانند بطور شفاف محاسبات خود را در این فرایند انجام دهند.

این مدیر پیشنهاد کرد: نسبت به نرخ سود بانکی باید عملیات لیز ، چند درصدی بالاتر قرار گیرد و نظارت بگونه ای صورت می گیرد که بیش از آن اتفاق نیافتد، ولی جایی که نرخ سود بانک از لیزینگ بالاتر است طبیعی است که نرخ های غیر شفافی در بازار لیزینگ می بینید که بطور اسمی ۲۱ درصد است، اما اتفاق های دیگری رخ می دهد. بانک مرکزی باید کمی واقع بینانه نگاه کند و نقش بانک مرکزی در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=80474
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

“ولملت” در حال توسعه است
“ولملت” در حال توسعه است
“ولملت” در حال توسعه است
“ولملت” در حال توسعه است
“ولملت” در حال توسعه است