ارزش سپرده های بانکی در بیش از ۵۱ میلیون فقره حساب در نظام بانکی ترکیه بالغ بر ۵۱۲ میلیارد و ۲۴ میلیون لیرترک است که بیش از ۶۴.۴ درصد این سپرده ها متعلق به ۴۵ هزار فقره حساب بانکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، بررسی گزارش ماهیانه شورای تنظیم و کنترل نظام بانکی از وضعیت نظام بانکی ترکیه حاکی از آن است که کل حجم سپرده های شهروندان ترکیه اعم از شهروندان مقیم و تبعه خارجی این کشور منتهی به پایان سال ۲۰۱۲، به مبلغ ۵۱۲ میلیارد و ۲۴ میلیون لیر ترک است که حدود ۲۳۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون لیر از آن را حسابهای دارای موجودی بیش از یک میلیون لیر ترک تشکیل می دهد.

براساس این گزارش، حجم حسابهایی که موجودی آنها بین ۲۵۰ هزار تا یک میلیون لیرترک می باشد، بالغ بر ۳۱۶ میلیارد لیر ترک است. بنابراین می توان عنوان کرد که حدود ۶۲ درصد سپرده های بانکی در ترکیه را حسابهای دارای ۲۵۰ هزار لیر ترک به بالا تشکیل می دهند که تبیین کننده حجم بسیار پایین پس اندازها در بین توده های مردم ترکیه و اختصاص آنها به قشر بسیار کوچک ثروتمند جامعه است.

حجم سپرده های ارزی در بانکهای ترکیه نیز در آخر سال گذشته بالغ بر ۲۰۶ میلیارد و ۹۸۹ میلیون لیر ترک اعلام شده که ۵۵ درصد از این رقم یعنی ۱۱۴ میلیارد و ۶۱۱ میلیون لیر مربوط به حسابهای دارای یک میلیون لیر سپرده و یا بیشتر است.

بررسی وضعیت حسابهای بانکی در ترکیه حاکی از آن است که ۹۷ درصد از مجموع ۵۱ و نیم میلیون حساب بانکی در این کشور را حسابهایی تشکیل می دهند که میزان سپرده آنها تا سقف ۱۰ هزار لیر ترک تشکیل می دهند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=795
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حجم سپرده های بانکی ترکها؛ ۵۱۲میلیارد لیر
حجم سپرده های بانکی ترکها؛ ۵۱۲میلیارد لیر
حجم سپرده های بانکی ترکها؛ ۵۱۲میلیارد لیر
حجم سپرده های بانکی ترکها؛ ۵۱۲میلیارد لیر
حجم سپرده های بانکی ترکها؛ ۵۱۲میلیارد لیر