شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه) با افت ۹۹ واحدی در ارتفاع ۷۸ هزار و ۲۸۵ قرار گرفت.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (دوشنبه) با افت ۹۹ واحدی در ارتفاع ۷۸ هزار و ۲۸۵ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در پایان معاملات امروز، یک میلیارد و ۴۱۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ نوبت دادوستد شد.
نمادهای جم، تاپیکو، فملی و رمپنا با بیشترین تاثیر منفی زمینه ساز افت شاخص شدند، اما نمادهای خساپا، اخابر و فخوز با تاثیر مثبت خود جلوی افت بیشتر شاخص را گرفتند.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز به جز شاخص کل (هم وزن) و شاخص قیمت (هم وزن) منفی بودند؛ بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۳۷ واحد، شاخص آزاد شناور ۳۱ واحد، شاخص بازار اول ۱۳ واحد و شاخص بازار دوم ۵۴۷ واحد کاهش یافت.
شاخص کل (هم وزن) ۱۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۲ واحد رشد کرد.
بازار فرابورس امروز با خرید و فروش ۳۶۸ میلیون و ۵۹۰ هزار ورقه بهادار در ۲۷ هزار و ۳۹۰ نوبت به ارزش یک هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال به کار خود پایان داد.
امروز ذوب آهن اصفهان با مبادله ۶۳ میلیون و ۸۲۰ هزار سهم به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت کرد. نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، بانک دی و سرمایه‌گذاری مسکن تهران هم پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.
اگرچه در اوایل ساعت بازار آیفکس دو واحد بالا رفت اما به تدریج نزولی شد و در پایان با ثبت ۲.۳ واحد کاهش در مقایسه با دیروز، عدد ۸۰۰.۱۸ را نشان داد.
طبق این گزارش، شرکت‌ ساینا در کنار توسعه و آهن و فولاد ارفع و هلدینگ خاورمیانه بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام توسعه و عمران کرمان، نیرو سرمایه و عمران و توسعه شاهد با بیشترین افت قیمت روبرو شد.
همچنین در بازار اول ۴۹ میلیون و ۳۹۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۱۰۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال دادوستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد بیمه دی رخ داد.
همچنین، ۱۶۹ میلیون و ۵۴۰ هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۵۷۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به صنایع بهداشتی ساینا بود.
امروز، اوراق تسهیلات مسکن با افزایش قیمت مواجه شد به طوری که هر ورقه آن در محدوده ۷۴۴ تا ۸۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.
بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF (صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله) نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار سهم به ارزش ۶۹ میلیارد ریال اختصاص یافت.
در بازار اوراق با درآمد ثابت ۲۳۲ میلیارد ریال دادوستد انجام شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلات این بازار در اختیار اوراق مرابحه مگاموتور بود. ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار بیش از ۸۳ میلیارد ریال بود و بیششترین ارزش معاملات در نماد ‘اخزا۴’ رقم خورد.
امروز همچنین با گشایش نماد معاملاتی اوراق اجاره دولت در نماد ‘اجاد’، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد؛ همچنین پذیره نویسی واحدهای ETF (صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله) آرمان آتیه درخشان مس در بازار سوم به پایان رسید.
همچنین نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود امروز پس از ارائه اطلاعات واقعی، بازگشایی شد و در پایان معاملات امروز با توجه به اطلاعات منتشره توسط شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، مبنی بر برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه این هفته، نماد معاملاتی مذکور متوقف شد.
نماد معاملاتی شرکت «کی بی سی» نیز برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه، متوقف شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=79258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص کل بورس ۹۹ واحد افت کرد
شاخص کل بورس ۹۹ واحد افت کرد
شاخص کل بورس ۹۹ واحد افت کرد
شاخص کل بورس ۹۹ واحد افت کرد
شاخص کل بورس ۹۹ واحد افت کرد