معاون فرهنگی تامین اجتماعی از ورود بیمه به کتب درسی مدارس خبرداد.

اخبارپول – معاون فرهنگی تامین اجتماعی از ورود بیمه به کتب درسی مدارس خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، منصور اعتصامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: رایزنی‌هایی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش برای ورود مفاهیم بیمه متون درسی انجام شده است که با هماهنگی با مولفان کتب درسی این مباحث وارد کتب درسی مدارس شود.
وی همچنین به ۳ درس بیمه و تامین اجتماعی، اقتصاد اجتماعی و مفهوم سرمایه اجتماعی از دیدگاه اقتصادی که وارد سرفصل‌های دروس تمامی رشته های اقتصاد شده است اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، تولید برنامه‌های تلویزیونی مناسب و ارتباط موثر با نهادهای حاکمیتی در برنامه کاری ما در سال ۹۵ ما قرار دارد.
معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در ادامه از برنامه ریزی جدی این سازمان برای افتتاح مدارس ویژه جهت ارائه تسهیلات به بیمه شدگان و جامعه کارگری خبر داد و اظهار داشت: اقداماتی برای طراحی و تدوین اساسنامه این مدارس انجام خواهد شد تا بتوانیم در این مدارس، خدمات ویژه‌ای به فرزندان بیمه شدگان، مستمری بگیران، بازنشستگان و جامعه کارگری ارائه دهیم.
وی ضمن اشاره به اینکه سال آینده زمینه اجرایی این مدارس فراهم خواهدشد گفت: فرزندان همکاران شاغل در سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان، مستمری بگیران و جامعه کارگری می توانند از خدمات این مدارس بهره مند شوند و این اقدام با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.
اعتصامی با اشاره به طرح کرامت که از مدتی قبل در سازمان تامین اجتماعی در حال اجرا است که به واسطه آن بازنشستگان در قالب کاروان‌های زیارتی عازم مشهد مقدس می‌شوند گفت: ۲۵۵۰۰نفر تا کنون تحت پوشش این طرح اعزام شده‌اند که این افراد غالبا کسانی بودند که حداقل مستمری را دریافت می‌کردند یا از خانواده ایثارگران بودند.
وی با اشاره به اینکه امسال این طرح از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ۱۰ اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: هم اکنون هفته‌ای ۴ کاروان ۱۵۰ نفره در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
اعتصامی در خصوص احداث زائرسرای تامین اجتماعی جهت رفاه حال اعزامین مشهد مقدس که سال گذشته وعده آن را داده بود به خبرنگار اخبارپول گفت: پیگیر تهیه و خرید مهمانسرا به صورت مشارکتی با کانون عالی بازنشستگان هستیم.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت این مجموعه نیاز به حداقل ۱۰۰میلیارد ریال است، افزود: به دلیل روبه رو بودن با مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها تا کنون برای این پروژه تامین مالی کافی صورت نگرفته است اما با این حال ۱۰ تا ۱۵ مکان اقامتی در مشهد بازدید شده است که به محض تامین اعتبارات لازم پروژه کلید خواهد خورد.
اعتصامی در رابطه با برنامه های هفته کارگر که از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود، تاکید کرد: ارتباط موثر و رودررو با کارگران، برنامه ریزی برای بازدید کارشناسان ما از کارگاه های صنعتی، حضور ویژه در نمازجمعه، بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی، برنامه ریزی برای دیدار نخبگان کارگری با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ارائه تسهیلات ویژه بیمه ای و درمانی به جامعه کارگری و برگزاری کارگاه های آموزشی از برنامه‌هایی است که در هفته کارگر در دست انجام داریم.
وی ضمن اینکه از اجرای ۱۳ برنامه فرهنگی در سال ۹۵ خبر داد، گفت: تنظیم روابط نظری با شرکای اجتماعی که یکی از ارکان آن تشکل های کارگری هستند، مجموعه فعالیت فرهنگی مبتنی بر نظام فکری قرآن و روایات اهل بیت در قالب آموزش قرآن به صورت غیرحضوری به بازنشستگان با ظرفیت بین ۴ تا ۵ هزار نفر، تولید گفتمان اقتصاد مقاومتی، تالیف کتب درسی با موضوع بیمه و تامین اجتماعی و ارتباط با نهادهای حاکمیتی از مهم ترین برنامه های فرهنگی این سازمان است.
مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست از برگزاری اولین دوره جشنواره عکس سلفی همزمان با بزرگداشت هفته کارگر با عنوان “من و پدر و مادر کارگرم” خبر داد و افزود: .علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.irمراجعه کنند.

 

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=78683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دانش‌آموزان با بیمه بیشتر آشنا می‌شوند
دانش‌آموزان با بیمه بیشتر آشنا می‌شوند
دانش‌آموزان با بیمه بیشتر آشنا می‌شوند
دانش‌آموزان با بیمه بیشتر آشنا می‌شوند
دانش‌آموزان با بیمه بیشتر آشنا می‌شوند