مدت بازپرداخت هیچ‌کدام از تسهیلات اعطایی بانک مسکن تغییر نکرده و نمی‌کند اما این بانک طرح‌های جدیدی را در سال ۹۵ ارائه خواهد کرد.

مدت بازپرداخت هیچ‌کدام از تسهیلات اعطایی بانک مسکن تغییر نکرده و نمی‌کند اما این بانک طرح‌های جدیدی را در سال ۹۵ ارائه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، چندی پیش اخباری مبنی بر افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومان بانک مسکن منتشر شد که صبح امروز مدیرعامل بانک مسکن این مساله را نفی کرده و به خبرنگار ما اعلام کرد: در حال حاضر هیچ قصد و برنامه ای برای افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات اعطا شده نداریم.
محمدهاشم بت شکن در واکنش به این موضوع که ادعا شده بود در صورت افزایش مدت بازپرداخت وام ۱۶۰میلیونی ۵۰ میلیون تومان به سود دریافتی این بانک افزوده خواهد شد نیز گفت: معتقدیم این امر به ضرر خریدار بوده و مستلزم تقبل هزینه اضافی برای متقاضیان است.
وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از افزایش ۲۰ میلیونی تسهیلات مشارکت مدنی ساخت خبر داد و افزود: شرط افزایش این نوع تسهیلات از ۱۳۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان این است که شرکت‌های انبوه ساز بتوانند تکنولوژی جدیدی وارد کنند.
بت شکن ضمن اشاره به این موضوع که اجرای این طرح منجر به این خواهد شد که مدت اجرای پروژه‌ها به کمک ورود تکنولوژی کارآمد، کمتر شود اظهارکرد: این طرح فعلا در شهرهایی چون تهران، تبریز، کرج، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان اجرا خواهد ‌شد.
وی در خصوص نگاه خاص به صنایع کوچک و متوسط که یکی از موارد اقدامات ۱۰گانه اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال است ، تصریح کرد: شرایطی را بوجود آوردیم تا شرکت هایی که در بخش مسکن و ساختمان فعال هستند بتوانند تا ۸۰درصد ارزش پیش فاکتور خرید ماشین آلات ساختمانی را بصورت تسهیلات مشارکتی دریافت کنند.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: برای شرکت‌های بزرگ هم سبدی از تسهیلات را درنظر گرفته‌ایم و برای آنها حد اعتباری تعریف کرده‌ایم.
بت‌شکن در خصوص آمار تسهیلات ارائه شده در سال ۹۴ نیز گفت: سال گذشته در مجموع بیش از ۱۸۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که از این رقم ۱۲۶ هزار واحد مسکونی به مبلغ ۵۰هزار میلیارد ریال تامین مالی شده است. ۳۵هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید ۱۱۰هزار واحد مسکونی، ۱۱ هزار میلیارد ریال برای ۱۱۷ وام جعاله، ۸۶هزارمیلیارد ریال برای تامین مالی ۲۸۹ هزار واحد مسکونی از طریق فروش اقساطی و سهم الشرکه تامین مالی شده است.
وی در خصوص تامین مالی مسکن مهر نیز گفت: ۴۶۵هزارمیلیارد ریال در مجموع به مسکن مهر تخصیص دادیم که امسال هم تا سقف ۵۵۵ هزار میلیارد ریال اعطای تسهیلات خواهیم داشت.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تامین مالی این بانک در بورس افزود: به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش املاک و ساختمان به خصوص ایرانیان مقیم خارج از کشور، این راهکار در بانک اندیشیده شد.
وی ادامه داد: شیوه‌های جدید تامین مالی امسال پیگیری خواهد شد از جمله ارائه خدمات مدیریت دارایی برای پروژه های بزرگ کشور وارایه طرح تضمین معاملات فروش اقساطی.
بت شکن در خصوص طرح تضمین معاملات فروش اقساطی که هفته آینده به شعب ابلاغ خواهد شد نیز گفت: انبوه‌سازانی که تمایل دارند واحدهای مسکونی خود را به صورت اقساطی واگذار کنند می‌توانندبه بانک مسکن مراجعه کرده و طی یک قرارداد سه جانبه میان بانک، انبوه ساز و مشتری، به شرطی که مبلغ اقساط از ۳میلیون تومان بیشتر نباشد و حداکثر مدت بازپرداخت آن بیش از ۵۰ ماه نباشد، در قالب ۱۵۰ میلیون تومان تضمین توسط بانک پذیرفته می‌شود. نرخ کارمزد این خدمت نیز ۲/۳ است.
وی در خصوص فعالسازی حساب امانی نیز گفت: کارمزد ثابت این خدمت در بانک مسکن ۱۰۰هزارتومان برای هر واحد مسکونی و کارمزد متغییر آن نیم درصد ارزش ملت است.
گفتنی است طبق اعلام بانک مسکن در گذشته، هنگام پیش فروش مسکن، یک حساب امانی نزد بانک مسکن باز شده خریدار مبالغ لازم را به این حساب بصورت سپرده گذاری واریز می کند بانک مسکن به عنوان نایب خریدار با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه مبالغ را در اختیار انبوه ساز قرار می دهد.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=78673
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدت بازپرداخت وام‌مسکن تغییر نمی‌کند
مدت بازپرداخت وام‌مسکن تغییر نمی‌کند
مدت بازپرداخت وام‌مسکن تغییر نمی‌کند
مدت بازپرداخت وام‌مسکن تغییر نمی‌کند
مدت بازپرداخت وام‌مسکن تغییر نمی‌کند