نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دولت را مجاز به واگذاری سهام خود در بانک ها برای افزایش سرمایه کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دولت را مجاز به واگذاری سهام خود در بانک ها برای افزایش سرمایه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تبصره ۲ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند ج بخش درآمدی تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۵ کل کشور مصوب کردند که رعایت ماده ۴ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ در مورد شرکت های در حال واگذاری در سال ۱۳۹۵ الزامی است.
در ماده۴ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ آمده است: کلیه شرکتهای دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانکها که در بودجه کل کشور برای آنها سود ویژه پیش‌بینی می‌شود موظف به واریز مالیات علی الحساب و سود سهام علی الحساب بودجه مصوب به‌صورت یک دوازدهم در هر ماه است. به خزانه‌داری کل کشور اجازه داده می‌شود در صورت عدم واریز مالیات و سود سهام دولت به‌صورت علی‌الحساب و یک دوازدهم، عوارض و مالیات برارزش افزوده (براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور) توسط هریک از شرکتهای دولتی و بانکها، از موجودی حساب آنها نزد خزانه‌داری کل کشور برداشت و مالیات و سود سهام را به حساب درآمدهای عمومی کشور و عوارض را به حسابهای شهرداری‌ها و حساب تمرکز وجوه به نام وزارت کشور حسب مورد واریز کند. تسویه حساب قطعی دولت برمبنای صورتهای مالی حسابرسی‌شده و مصوب مجمع عمومی انجام می شود. شرکتهای دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیردولتی است، به تناسب میزان سهام بخش غیردولتی، مشمول پرداخت وجوه موضوع این ماده نمی‌باشند. وصول مبالغ یادشده تابع احکام مربوط و مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن است.
همچنین خانه ملتی ها در بند د تبصره ۲ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور مصوب کردند که در راستای اجرای تبصره ۲ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور به دولت اجازه داده می شود وجوه حاصل از واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری را که به تصویب وزارت امور اقتصادی و داراییٰ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می رسد به افزایش سرمایه بانک های دولتی و پست بانک ایران اختصاص دهد.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=78393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش سرمایه بانک‌ها مجوز گرفت
افزایش سرمایه بانک‌ها مجوز گرفت
افزایش سرمایه بانک‌ها مجوز گرفت
افزایش سرمایه بانک‌ها مجوز گرفت
افزایش سرمایه بانک‌ها مجوز گرفت