مدیرعامل بانک مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی این بانک خبر داد.

اخبارپول – مدیرعامل بانک مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی این بانک خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمدهاشم بت شکن با اشاره به آخرین جلسه شورای پول و اعتبار و تصویب طرح‌های پیشنهادی بانک مسکن در این شورا جهت ارتقای توان خرید مسکن توسط اقشار مردم گفت: بخش مسکن یکی از راه‌حل‌های خروج از رکود است وبانک مسکن در جهت ارتقای خرید مسکن ۴ طرح جدید را در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به این موضوع که مخاطبان اصلی این طرح‌ها کسانی هستند که قدرت پرداخت اقساط را دارند اذعان داشت: در سال گذشته طرح صندوق یکم مسکن برای خانه اولی‌ها اجرا شد و پیشنهاد ما به شورای پول و اعتبار این بود که امکان اعطای تسهیلات روی یک پلاک ثبتی به میزان دو برابر رقم قبلی وجود داشته باشد. یعنی هر یک از زوجین بتواند ۸۰ میلیون تومان و جمعا ۱۶۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
بت شکن افزود: این طرح منوط به تاریخ ازدواج نبوده و صرفا شرایطی مانند ۱۸سال تمام داشتن متقاضی، درآمد مستقل، عدم استفاده از تسهیلات ساخت یا خرید پیش از آن و عدم استفاده از تسهیلات دولتی برای تهیه مسکن را داراست.
وی در خصوص نرخ سود این تسهیلات نیز گفت: نرخ سود این تسهیلات تا کنون ۱۴درصد بوده اما هم اکنون با یک درصد کاهش به ۱۳درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ساله رسیده است.
مدیرعامل بانک مسکن مبلغ قسط این تسهیلات در تهران را یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان ذکر کرد و گفت: جامعه هدف برای بانک، قشر متوسط جامعه است که توانایی تهیه مسکن را به کمک این وام داشته باشد.
وی در خصوص طرح جدید دیگری که توسط بانک مسکن ارائه شده و شورای پول و اعتبار آن را تصویب کرده است تصریح کرد: امکان بهره مندی زوجین از طریق حساب ممتاز که اوراق آن در فرابورس به فروش می رسد در یک پلاک ثبتی به ترتیب در تهران ۱۰۰ میلیون تومان در شهرستان ها ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۶۰ میلیون تومان است.
وی همچنین اعلام داشت: به جهت کاهش نرخ تورم، نرخ سود این نوع تسهیلات از ۱۸.۵درصد به ۱۷.۵درصد کاهش یافته است.
بت شکن افزود: دوره بازپرداخت اینتسهیلت ۱۲ ساله بود و مبلغ اقساط آن در تهران ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
مدیرعامل بانک مسکن تنها شرط برخورداری زوجین از این طرح را تاریخ ازدواج آن ها اعلام کرد که بعد از ۸۵/۱/۱ باشد.
طرح سومی که مدیرعامل بانک مسکن از آن یاد کرد استفاده همزمان از تسهیلات مسکن جوانان بود.
وی در این خصوص گفت: شخصی که دارای حساب مسکن جوانان است و هم اکنون می تواند ۳۰میلیون تومان وام بگیرد در این طرح جدید ۶۰میلیون تومان در تهران ۵۰میلیون تومان در شهرستان ها و ۴۰میلیون تومان در شهرهای کوچک می تواند تسهیلات دریافت کند.
وی نرخ سود این تسهیلات را ۱۳درصد، دوره بازپرداخت آن را ۲۰سال و مبلغ اقساط آن را در تهران ماهانه ۴۰۰ هزارتومان ذکر کرد.
بت شکن طرح دیگری را نیز در این نشست خبری معرفی کرد که طی آن کسانی که در بافت فرسوده این تسهیلات را هزینه کنند از شرط خانه اولی بودن برای دریافت تسهیلات صندوق یکم معاف هستند.
مدیرعامل بانک مسکن همچنین در پاسخ به اخبارپول در خصوص امکان طولانی تر شدن بازپرداخت تسهیلات ۱۶۰میلیونی تاکید کرد: طول زمان بازپرداخت تفاوت معناداری ندارد و ما سعی داشتیم نرخ سود را کاهش دهیم تا از این جهت اقساط نیز کاهش یابد.
وی در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن نیز تصریح کرد: در این بخش نیز ۲درصد نرخ سود کاهش یافته و از ۲۴درصد به ۲۲درصد رسیده است.
مدیرعامل بانک مسکن در خصوص دشواری پرداخت اقساط یک میلیون و ۹۰۰هزارتومانی در تهران اظهار داشت: هزینه اجاره یک مترمربع در شهر تهران ۲۲ هزار تومان است، پس هزینه اجاره ۱۰۰ متر آپارتمان در تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. بنابراین بانک مسکن شرایطی را فراهم کرده که زوجین با هزینه‌ای را که بابت اصل و سود قسط در ۱۲ سال پرداخت می‌کنند بتوانند صاحب مسکن شوند.
وی درخصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات در سال آینده نیز گفت: باید برای ارائه طرح‌های جدید اندکی صبر کنیم و شرایط را بسنجیم، همچنین اقتصاد مسکن و اقتصاد خانوار را در کنار هم قرار دهیم تا ببینیم امکان افزایش سقف تسهیلات وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=77550
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سود تسهیلات بانک مسکن کم شد
سود تسهیلات بانک مسکن کم شد
سود تسهیلات بانک مسکن کم شد
سود تسهیلات بانک مسکن کم شد
سود تسهیلات بانک مسکن کم شد