فطانت: قبل از سفرم به فرانسه یکی از مدیران چنین شایعه ایی را با من مطرح کرده بود که در جواب گفتم چنین شایعه ایی حتی ارزش پاسخ دادن هم ندارد.

اخبارپول – رئیس سازمان بورس با حضور در جمع خبرنگاران به سوالهای مطرح شده درخصوص بازار سرمایه پاسخ داد .

به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ، محمد فطانت که چندی پیش شایعه استعفایش به طور گسترده ایی بین فعالان پیچیده بود با بی اساس خواندن این خبراظهار کرد : قبل از سفرم به فرانسه یکی از مدیران چنین شایعه ایی را با من مطرح کرده بود که در جواب گفتم چنین شایعه ایی حتی ارزش پاسخ دادن هم ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه تحول بخش کشاورزی کشور در گرو توسعه اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالای ایران است، اظهار کرد : در آینده می توان سیاست قیمت تضمینی گندم را نیز در بورس کالا اجرا کرد.
وی افزود : نکته بسیار با اهمیت دیگر در این خصوص، صادر شدن ۶۸۰۰ کد بورسی برای کشاورزان خوزستانی بود که باتوجه به مزیت های این طرح به نظر می رسد که دولت سیاست قیمت تضمینی را به سایر محصولات کشاورزی و در استان های مختلف تعمیم دهد.
فطانت اظهار کرد : اتفاق بسیار خوشایندی که در زمینه اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا، رخ داد، حمایت شخص وزیر جهاد کشاورزی و هماهنگی های زیرمجموعه های این وزارتخانه در زمینه آموزش و فرهنگ سازی این طرح بود که همین جا ازتمامی دستگاه های مرتبط با این پروژه ملی تشکر می کنم.
وی ادامه داد : همچنین یکی از عوامل به ثمر نشستن سیاست قیمت تضمینی، تلاش شبانه روزی همکاران من در شرکت بورس کالای ایران بود که جا دارد به مسئولان و کارشناسان این بورس کالایی برای اجرای شدن سیاست قیمت تضمینی خسته نباشید بگویم.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این کفرانس مطبوعاتی همچنین اعلام کرد : پرونده خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مختومه است.
وی موضوع خروج پتروشیمی از بورس کالای ایران برگشت به عقب تلقی می شود، گفت : باتوجه به اعلام موضع دولت در این رابطه به نظر می رسد که پرونده خروج پتروشیمی ها از بورس کالا مختومه است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه کارشناسان اقتصادی بر باقی ماندن محصولات پتروشیمی در بورس کالا اجماع دارند، افزود : طی جلسات متعددی که مجموعه بازار سرمایه و مسئولان بورس کالای ایران با تصمیم گیران این حوزه داشته اند، استدلال ها و آمارهای مربوط به معاملات پتروشیمی ها در بورس کالا مطرح شده است که به نظر می رسد، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه قانع شده باشند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین با اعلام این خبر که تامین مالی پتروشیمی ها در دستور کار بورس کالا قرار گرفته است، اظهار کرد: تامین سرمایه در گردش پتروشیمی ها می تواند جاذبه بزرگ برای حضور مستمر آنها در بورس کالا باشد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=76609
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

فطانت: در بورس می‌مانم
فطانت: در بورس می‌مانم
فطانت: در بورس می‌مانم
فطانت: در بورس می‌مانم
فطانت: در بورس می‌مانم