بانک مرکزی پیش از رسانه ای کردن نامه ارسالی خود به وزارت صنعت درباره فراتر نرفتن از سقف تعیین شده، مراتب را به این وزارتخانه اعلام کرده بود اما با توجه به ادامه روند ثبت نامها، سرانجام مجبور به رسانه ای کردن آن شد.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به اطلاع رسانی شفاف این بانک درباره تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو، گفت: این بانک پیش از رسانه ای کردن نامه ارسالی خود به وزارت صنعت درباره فراتر نرفتن از سقف تعیین شده، مراتب را به این وزارتخانه اعلام کرده بود اما با توجه به ادامه روند ثبت نامها، سرانجام مجبور به رسانه ای کردن آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمدعلی کریمی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اظهارنظرهایی انجام شده از سوی مشاور وزیر صنعت درباره اطلاع رسانی بانک مرکزی برای طرح وام ۲۵ میلیون تومان خودرو، افزود:رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فروش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای طرح به توافق رسیده بودند.
وی ادامه داد: البته این توافق درحالی بود که خودروسازان موجودی انبارها را ۵۱ هزار دستگاه اعلام کرده بودند اما با این حال از آنجایی که پیش بینی می شد استقبال مناسبی از این طرح شود برای فروش ۱۰۰ هزار دستگاه توافق شد.
کریمی افزود: با توجه به استقبال قابل توجه مشتریان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، در پایان روز سه شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار، مراتب به استحضار وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که با توجه به سرعت نام نویسی، باید دستورات لازم را به نحوی صادر کند که از سقف تعیین شده، فراتر نرود.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه فروش در نمایندگی های خودروسازان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مراتب به صورت کتبی به مدیران ذی ربط در وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام شد اما حتی روز جمعه به عنوان فروش فوق العاده در نظر گرفته شد که به هیچ وجه با قرارهای قبلی تطبیق نمی کرد؛ البته در مراحل بعدی تعداد ۱۰ هزار دستگاه دیگر اضافه شد و در نهایت سقف کلی طرح به میزان ۱۱۰ هزار دستگاه افزایش یافت.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی با توجه به روند ثبت نام خودرو بالاخره مجبور شد که روز شنبه نامه (ارسالی به وزارت صنعت) را رسانه ای کند.
کریمی همچنین با اشاره به برخی انتقادات در خصوص طرح های مربوط به بسته خروج ازرکود و رونق اقتصادی نیز گفت: انتظار می رود وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین بخش های تولیدی نسبت به تهیه و ارائه طرح برای خروج از رکود اقدام کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=72717
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اطلاع رسانی بانک مرکزی برای وام خودرو شفاف بود
اطلاع رسانی بانک مرکزی برای وام خودرو شفاف بود
اطلاع رسانی بانک مرکزی برای وام خودرو شفاف بود
اطلاع رسانی بانک مرکزی برای وام خودرو شفاف بود
اطلاع رسانی بانک مرکزی برای وام خودرو شفاف بود