*مریم کایید

بیش از ۳ ماه از زمانی که سرپرست موسسه ی اعتباری توسعه وعده تبدیل این موسسه به بانک را داده بود می گذرد. مستخدمین حسینی ۱۵ بهمن ۹۱ با موسسه اعتباری توسعه خداحافظی کرد، به این امید که با رفتن وی اختلافات با بانک مرکزی کنار گذاشته شود و بانک مرکزی مجوز این موسسه را که از سال ۸۹ برای تبدیلش به بانک پذیره نویسی کرد و سهام داران خرد مشتاقانه سهام آن را خریدند، تا آن را به بانک بدل کند. جوانی تازه نفس از راه رسید و وعده داد که با بانک مرکزی جلساتی را داشته ایم و این بانک به زودی مجوز بانک توسعه فردا را صادر می کند. وی در جلسه شورای مدیران در سال گذشته وضعیت را این گونه تشریح کرد و خاطر نشان کرد که حتی تیزرهای تبلیغاتی بانک نیز آماده پخش از شبکه های سراسری است.
غلامرضا خلیل ارجمندی که با حکم رئیس هیات مدیره و البته امضای درویشی در ذیل این حکم به سمت سرپرست موسسه اعتباری توسعه تعیین شد در کنفرانسی مطبوعاتی در اسفند ۹۱ از تبدیل قریب الوقوع موسسه به بانک خبر داد و اعلام کرد که تا پیش از سال هیات مدیره جدید سکان داری مجموعه را به عهده خواهند گرفت.
از آن روز تا کنون بیش از ۳ماه می گذرد، اما این موسسه هنوز نتوانسته بانک مرکزی را برای دریافت مجوز قانع کند. این در حالی است که تا اردیبهشت ماه موسسه اعتباری توسعه ارقام سنگینی را از بانک مرکزی دریافت کرده بود که گویا به تازگی موفق به پرداخت آن شده است.
حال گفته می شود، علیرضاهادیان همدانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی استراتژیک است و تا پیش از این عضو هیأت مدیره و معاونت امور بانکی و بین الملل بانک سرمایه از سال ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۰ و سرپرست بانک سرمایه از سال ۱۳۹۰ تا ۶ آذر ۹۰ بود و تا چندی پیش نیز به عنوان عضو هیات مدیره بانک شهر در سمتی بالاتر از ارجمندی فعالیت داشت پس تعطیلات نیمه شعبان و البته با تائید بانک مرکزی می آید تا در کنار ارجمندی به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت کند، هر چند که هنوز اخبار رسمی در خصوص تایید وی در این سمت منتشر نشده است.
گذشته از این تغییر و تحولات مدیریتی در موسسه توسعه همچنان داغ است به گونه ای که مدیر امور طرح و برنامه ریزی از موسسه رفته و به نظر می رسد که تغییرات مدیریتی بیشتری برای این موسسه در راه است.
البته تغییرات مدیریتی در حالی روی می دهد که غلامرضا خلیل ارجمندی چندی پیش در جمع مدیران اعلام کرده بود همچنان در این موسسه ماندنی است.
با این وجود همچنان بلاتکلیفی سهامداران خرد این موسسه که سرمایه های خود را با امید تبدیل آن به بانک در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند، ادامه دارد و فقل تغییر وضعیت این موسسه همچنان باز نشده باقی مانده است.
منبع: خبرآنلاین


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=6986
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

موسسه‌توسعه در تلاش برای تبدیل شدن به بانک
موسسه‌توسعه در تلاش برای تبدیل شدن به بانک
موسسه‌توسعه در تلاش برای تبدیل شدن به بانک
موسسه‌توسعه در تلاش برای تبدیل شدن به بانک
موسسه‌توسعه در تلاش برای تبدیل شدن به بانک