مدیرعامل بانک پارسیان از حل‌وفصل تعدادی از پرونده‌های مطالبات معوق این بانک خبر داد.

کارکرد بانک ها در نظام بانکی

اخبارپول-مریم ابونیا: مدیرعامل بانک پارسیان از حل‌وفصل تعدادی از پرونده‌های مطالبات معوق این بانک خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، کورش پرویزیان با اعلام این خبر گفت: به کمک دولت، بانک مرکزی و قرارگاه خاتم معوقات شرکت صدرا حل و فصل شد.

وی رقم اصل و فرع معوق شرکت صدرا را ۶ هزارمیلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ماهیت مطالبات معوق بسیار پیچیده است و به رفتار و شرایط اقتصادی در جامعه باز می‌گردد و همچنین می‌توان عواملی همچون تغییراتی که در مقررات بانکی و اقتصادی رخ می‌دهد منجر به مطالبات معوق بانک‌ها می‌شود.

پرویزیان همچنین با اشاره به رشد ۲۲-۲۳درصدی معوقات بانکی افزود: نوع قراردادها هم شرایط را برای بانک‌ها و مشتریان گاها سخت‌تر کرده و درصدی از معوقات هم به خاطر این است که تولیدکنندگان به مشکل فروش مواجه شده‌اند که با مصوبه خوبی که بانک مرکزی داشته، درمورد ارائه تسهیلات به خریداران کالای تولید داخل، امید آن هست که مشکلات این بخش حل شده و مطالبات معوق بانک‌ها از بخش تولید کاسته شود.

مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه با اشاره به حضورش در اتاق بازرگانی تصریح کرد: جهت گیری اساسی بر این است که تعامل سازنده بین ارکان وسازوکار بانک و بخش خصوصی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نه بخش خصوصی متهم است و نه بانک و این صحیح نیست بخش خصوصی متهم به عدم باز پرداخت منابع بانکی شده و یا بانک‌ها متهم به عدم تسهیلات دهی به بخش خصوصی شوند.

پرویزیان با اشاره به این موضوع که بهتر است جهت گیری‌ها بین بانک‌ها و اتاق بازرگانی مثبت باشد اظهارکرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی باید به اصلاحات قانون کمک کند تا مشکلات این بخش به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد بیش از ۸۰۰ عددی دستگاه‌های pos این بانک در سراسر کشور گفت: درآمد بانک از محل pos ها بسیار اندک است چراکه درآمد در اصل به پذیرنده منتقل می‌شود.

مدیرعامل بانک پارسیان در خصوص کفایت سرمایه بانک‌ها گفت: استاندارد کفایت سرمایه ۸درصد اعلام شده بود که اخیرا این استاندارد به روز شده و به ۱۲درصد رسیده است.

وی افزود: بانک‌ها و به خصوص بانک‌های خصوصی احتیاج به زمان دارند تا خودشان را با این استاندارد تطبیق دهند و این امر نیازمند آن است که سهامداران در افزایش سرمایه بانک شریک شوند و یا سهامداران جدیدی به مجموعه افزوده شوند.

وی با اشاره به کفایت سرمایه بانک پارسیان اذعان داشت: کفایت سرمایه بانک پارسیان اکنون به ۹درصد رسیده است و تلاش ما نیز بر آن است که به سطح استاندارد کفایت سرمایه دست یابیم.

پرویزیان در ادامه سخنانش به برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها در سال ۹۱ اشاره کرد و اینگونه توضیح داد: برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها به مثابه یک مسولیت قانونی توسط بانک مرکزی تلقی شد و اکنون نیز گزارش حسابرسی بانک پارسیان مربوط به این جریان آماده است و به زودی تحویل بانک مرکزی خواهد شد.

وی رقم این برداشت از حساب بانک پارسیان را ۱۵۸۰میلیارد ریال ذکر کرد.

 

پارسیان1

 

 

پارسیان 2

پارسیان 3

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=69754
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک پارسیان تکلیف معوقات “صدرا” را مشخص کرد
بانک پارسیان تکلیف معوقات “صدرا” را مشخص کرد
بانک پارسیان تکلیف معوقات “صدرا” را مشخص کرد
بانک پارسیان تکلیف معوقات “صدرا” را مشخص کرد
بانک پارسیان تکلیف معوقات “صدرا” را مشخص کرد