جعل یعنی شبیه سازی ویژگی‌های امنیتی اسکناس و با این اوصاف تاکنون موردی دیده نشده که در آن ویژگی‌های امنیتی اسکناس در آن جعل شده باشد

اخبارپول – رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با ذکر این موضوع که کپی‌های رنگی جعل اسکناس محسوب نمی‌شوند گفت: جعل یعنی شبیه سازی ویژگی‌های امنیتی اسکناس و با این اوصاف تاکنون موردی دیده نشده که در آن ویژگی‌های امنیتی اسکناس در آن جعل شده باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، امیر شکری در این رابطه افزود: تاکنون با هیچ مورد جعل اسکناس که در آن ویژگی‌های امنیتی اسکناس شبیه سازی شده باشد، برخورد نکرده‌ایم.

وی در رابطه با وجود کپی‌های رنگی اسکناس در کشور نیز اذعان داشت: وفور و کیفیت بالای دستگاه‌های کپی رنگی در کشور می‌تواند سبب ساز وجود کپی اسکناس در دست مردم باشد.

شکری در مورد برنامه بانک مرکزی برای تولید اسکناس در سال جاری گفت: طبق برنامه قرار است ۸۰۰ میلیون قطعه اسکناس تا پایان سال تولید شود.

وی هزینه چاپ هر برگ اسکناس را حدود ۱۲۰ تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۷۰۰ میلیون قطعه اسکناس امحاء شده است و این حالی است که در رکورد امحاء ۱.۲ میلیارد قطعه اسکناس را در سال نیز داشته‌ایم.

شکری از نهایی شدن چاپ ایران چک های ۵۰ هزار تومانی جدید خبر داد و افزود:تمامی ایران چک های سفارش داده شده چاپ و تحویل اداره نشر اسکناس های بانک مرکزی شده که بخش عمده آن از طریق بانک ها بین مردم توزیع شده است.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به این نکته که پروسه چاپ و نشر اسکناس کاملا با هم متفاوت است، یادآور شد: سازمان تولید اسکناس و سکوک متولی چاپ اسکناس است و بر این اساس اوراق امنیتی را چاپ و به اداره نشر اسکناس تحویل می دهد و این اداره به تناسب شرایط نسبت به توزیع اقدام می کند.

وی با اعلام این نکته که هیات نظارت بر اندوخته اسکناس تعیین می کند که به چه میزان اسکناس منتشر شود اظهرداشت: هزینه بازتولید اسکناس‌های فرسوده حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سال عنوان است که البته به این هزینه باید هزینه امحاء اسکناس های فرسوده را نیز اضافه کرد.

شکری در ادامه در خصوص تشخیص اسکناس جعلی و اصلی گفت: ما تمام تلاش خود را به کار می بریم که وجوه ممیزه قابل تشخیص برای اصل بودن اسکناس را هنگام انتشار لحاظ کنیم و مردم باید دقت لازم را به خرج داده و وجوه ممیزه را شناسایی کرده تا بتوانند اسکناس اصل را از جعل تشخیص دهند.

وی تاکید کرد: از روز تولید تا روز خروج هر قطعه اسکناس از سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی یک ماه طول می کشد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=69347
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

۱۰۰ میلیارد هزینه امحا اسکناس فرسوده
۱۰۰ میلیارد هزینه امحا اسکناس فرسوده
۱۰۰ میلیارد هزینه امحا اسکناس فرسوده
۱۰۰ میلیارد هزینه امحا اسکناس فرسوده
۱۰۰ میلیارد هزینه امحا اسکناس فرسوده