مدیرعامل بانک کشاورزی درخصوص سود و زیان این بانک گفت: قرار نیست بانک کشاورزی سود ده باشد اما زیان ده هم نیستیم.

اخبارپول – مریم ابونیا: مدیرعامل بانک کشاورزی درخصوص سود و زیان این بانک گفت: قرار نیست بانک کشاورزی سود ده باشد اما زیان ده هم نیستیم.
مرتضی شهیدزاده با اشاره به این نکته که بانک کشاورزی بین سالهای ۸۲ تا ۸۴ برای سه سال پیاپی برترین بانک در ایران بود، در پاسخ به پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir) گفت: اگر ملاک حرفه ای بودن یک بانک است، ما این برتری را داشته‌ایم کما اینکه در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی برترین بانک بودیم.
وی تصریح کرد: سود ده بودن بانک کشاورزی متناسب است با قوانین حاکم بر بانک و اگر قرار بر سود ده بودن باشد این پتانسیل در بانک کشاورزی وجود دارد .
شهیدزاده ادامه داد: دولت از ما سود نمی خواهد و در صورتی هم که سود بخواهند ما می‌توانیم رو به بانکداری تجاری بیاوریم و از این راه رقم قابل توجهی را به عنوان سود شناسایی کنیم.
وی این نکته را هم اذعان داشت که بانک کشاورزی با پایین ترین نرخ ممکن تسهیلات اعطا می‌کند و دولت نیز از عملکرد بانک راضی است.
شهیدزاده دررابطه با‌ اضافه برداشت بانک کشاورزی و بدهکار بودن این بانک به بانک مرکزی، تصریح کرد: خط اعتباری بانک مرکزی به دلیل اعمال نرخ‌های دستوری در گذشته دچار نوساناتی شد و این امر منجر به این شد که بانک کشاورزی برای منابع مالی خود اضافه برداشت داشته باشد.
شهیدزاده با اشاره به اینکه اضافه برداشت‌های بانک کشاورزی از بانک مرکزی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده بود، گفت: تلاش می‌کنیم نه تنها روند اضافه برداشت را کاهش دهیم، بلکه روند آن را متوقف کنیم کمااینکه این اضافه برداشت اکنون به رقم ۶ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه اضافه برداشت‌ها طی یکسال به وجود نیامده و یک ساله از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: علاوه بر این اضافه برداشت، دولت نیز به بانک کشاورزی بدهکار است و تمهیداتی اندیشیده شده که دولت نیز بدهی خود را به بانک تسویه کند و با روند جذب منابع توسط بانک کشاورزی اضافه برداشت‌ها کمتر از قبل شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در نشستی که در ساختمان مرکزی این بانک برگزارشده بود از تسویه طلب گندمکاران تا آخر این ماه خبرداد و گفت: بانک کشاورزی با حضور فعال در اجرای طرح محموری خرید گندم در سال ۹۳ و ادامه آن در سال ۹۴ بیش از ۷۰۰ میلیون تن گندم به قیمت ۹۳۰۰ میلیاردتومان خریداری کرده که از این حجم خریداری شده تا کنون ۸۴۰۰ میلیارتومان به کشاورزان پرداخت شده است و تلاش بر این است که تا پایان شهریورماه مانده طلب گندمکاران نیز پرداخت شود.
وی ضمن اشاره به استراتژی بانک کشاورزی بر مبنای برنامه‌ریزی درست اقتصادی برای پیشرفت اقتصادی خبر از راه‌اندازی مجدد تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه کشاورزان داد و اعلام کرد: از سال ۸۴ به بعد این تسهیلات متوقف شده بود و فقط تسهیلات قرض‌الحسنه عمومی در این بانک وجود داشت که در حال حاضر تسهیلا قرض‌الحسنه ویژه کشاورزان نیز برای حمایت از تولید و تولیدکننده اعطا می‌شود.
شهیدزاده با اعلام این نکته که ۹۰درصد منابع برای تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص دارد،اظهارداشت: با کمک فعالانه صندوق توسعه ملی بیشترین مبلغ برای کمک به بخش کشاورزی و تسهیلات دهی به این بخش تخصیص یافته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص حجم تسهیلات اعطایی تاکید کرد: این بانک سال گذشته حدود ۲۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که ۹۶ درصد آن وام‌های زیر ۵۰ میلیون تومان بود.
وی در مورد برنامه‌های بانک کشاورزی برای شرایط پساتحریم هم گفت: تلاش می‌کنیم ابزارهای جدیدی در پساتحریم برای توسعه خدمات بانکی در شعب طراحی و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
وی افزود: در سال گذشته ۳میلیون دلار گشایش اعتبار اسنادی و ۲/۳ میلیون ریال نیز حواله ارزی برای واردات کالا داشتیم.
وی در ادامه از تامین مالی ۲۸۰هزارمیلیاردریالی اعتبارات بخش کشاورزی خبرداد و این نکته را عنوان کرد که تلاش بانک کشاورزی براین است که توان بازارسرمایه برای توسعه بخش کشاورزی به کارگرفته شود همچنین سیستم ارزی صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت کشاورزی به کارگرفته شود.

در ادامه تصاویر این نشست خبری را ببینید:

بانک کشاورزی 1

بانک کشاورزی2

بانک کشاورزی3

بانک کشاورزی 4

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=69317
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دولت از بانک کشاورزی سود نمی‌خواهد
دولت از بانک کشاورزی سود نمی‌خواهد
دولت از بانک کشاورزی سود نمی‌خواهد
دولت از بانک کشاورزی سود نمی‌خواهد
دولت از بانک کشاورزی سود نمی‌خواهد