تعداد سهام قابل عرضه ۸ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۸۱ هزار و ۴۲۹ سهم و قیمت پایه هر سهم یک هزار و ۹۱۱ ریال عنوان شده است.

رقابت برای خرید سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس تا یک هفته دیگر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، یک منبع مطلع در امور سرمایه‌گذاری بانک تجارت با اشاره به انتشار بیانیه مربوط به عرضه سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس در بازار سوم فرابورس به خبرنگار ایسمیکو (مشاوران سرمایه‎گذاری بازار سهام ایران) گفت: اطلاعات این بیانیه از روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۸ شهریورماه) از طریق سایت کدال اطلاع‌رسانی و منتشر شد و تا ۲۹ شهریورماه (۱۰ روز بعد از انتشار آن) متقاضیان می‌توانند درخواست خرید خود را به این اداره بدهند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری غدیر می‌تواند یکی از متقاضیان خرید باشد، پس از ارائه درخواست‌ها و ورود متقاضیان خرید، مرحله رقابت شکل خواهد گرفت و پس از آن مراحل مربوط به فروش در بازار سوم فرابورس نهایی می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با بوجه سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود مبنی بر خروج بانک‌ها از فعالیت بنگاهداری، برنامه واگذاری سهام شرکت‌های تحت پوشش از جمله شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس از ابتدای سال در دستور کار بانک تجارت قرار گرفت که به طور طبیعی جریان درآمد آن نیز در پیش‌بینی‌های سود هر سهم که تاکنون افشا شده، لحاظ نشده است. براساس بیانیه اطلاعات عرضه سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس، با فرض فروش سهام شرکت موضوع گزارش، به قیمت پایه ۱۵ هزار میلیارد ریال، درآمد ناخالصی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال (بدون لحاظ مالیات و هزینه‌های کارمزد) عاید می‌شود که این درآمد در حیقیقت بخشی از درآمد ۱۰ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده از بخش سرمایه‌گذاری‌های بانک در آخرین گزارش افشا شده است. همچنین تعداد سهام قابل عرضه ۸ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۸۱ هزار و ۴۲۹ سهم و قیمت پایه هر سهم یک هزار و ۹۱۱ ریال عنوان شده است.
این در حالی است که شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس همچنین به میزان حداقل ۳۰ درصد از کل تولید سالانه نیروگاه سیکل ترکیبی فارس، معادل ۳۱۱ مگاوات ساعت را در بورس انرژی عرضه می‌کند. این شرکت تعهد کرده در صورت واگذاری این نیروگاه، تعهد عرضه در بورس انرژی به خریدار منتقل می‌شود. براساس امیدنامه پذیرش و درج کالای برق در بورس انرژی «خروج واحد به علت تعمیرات اساسی»، «کاهش تولید به علت دستورهای دیسپاچینگ و سلب فرصت از نیروگاه» و «کاهش تولید در فصل زمستان به علت قطع گاز یا کاهش فشار گاز» به عنوان محدودیت‎های فنی قانونی و حقوقی موثر بر میزان تولید کالا اعلام شده است.
یادآوری می‌شود مالکیت نیروگاه فارس پیش از این در اختیار شرکت برق منطقه‌ای فارس بوده و در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۰ مالکیت آن به بانک تجارت واگذار شده است. بانک تجارت هم جهت اداره، بهره‌برداری و فروش برق نیروگاه سیکل ترکیبی فارس، «شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس» را در اسفندماه سال ۱۳۹۱ تاسیس کرد.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=69289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک تجارت یک شرکت نیروگاهی را می‌فروشد
بانک تجارت یک شرکت نیروگاهی را می‌فروشد
بانک تجارت یک شرکت نیروگاهی را می‌فروشد
بانک تجارت یک شرکت نیروگاهی را می‌فروشد
بانک تجارت یک شرکت نیروگاهی را می‌فروشد