با توجه به نزدیک شدن به نتیجه نهایی مذاکرات موجی از خوش بینی در معامله گران بازار در حال شکل گرفتن است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به جذابیت قیمت سهام در بازار، معامله گران حقوقی قدری فعال شده و نسبت به خرید سهام در این قیمتها اقدام و این خود دلیل بر تعادل شاخص و قیمت سهام در این روزهای بازار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، هاشم باروتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان شرایط روبه بهبود بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به نتیجه نهایی مذاکرات موجی از خوش بینی در معامله گران بازار در حال شکل گرفتن است. بعلاوه این که نباید فراموش کنیم که قیمتهای کنونی در بورس تا حدودی به پایین ترین سطح خود رسیده اند و با این وجود سهامداران تمایلی به فروش ندارند.

وی در ادامه در خصوص رسیدن قیمت به کف در در بازار گفت: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار به کف رسیده و این شرایط می‌تواند کف مقاومتی محکمی برای نماگر بازار باشد، و اعداد وارقام در بازار به تعادل رسیده است.

باروتی با اشاره به جذابیت موجود در قیمت‌های بازار و شرایط حقوقی‌ها یاد آور شد: از سوی دیگر نیز با توجه به جذابیت قیمت سهام در بازار، معامله گران حقوقی قدری فعال شده اند و نسبت به خرید سهام در این قیمتها اقدام می کنند که خود دلیل بر تعادل شاخص و قیمت سهام در این روزهای بازار است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از سوی دیگر موضوع کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها، کسری بودجه را در کشور به همراه دارد که این موضوع چشم‌انداز صنایع و بنگاهها را تا حدی تحت تاثیر قرار داده و بر روند کلی بازار سهام نیز سایه انداخته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نکات مورد توجه در شرایط کنونی بازار این است که معاملات از حجم و ارزش بالایی برخوردار نیست و دولت نیز اقدام عملی برای حمایت از بازار انجام نمی دهد و از همه مهمتر اقتصاد رکودی موجب شده تا سودآوری بنگاها تحت تاثیر قرار گیرد، بنابراین نباید انتظار ورود نقدینگی جدید به بورس و رونق معاملات را داشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=69171
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

موج خوش‌بینی در روند معاملات بورس
موج خوش‌بینی در روند معاملات بورس
موج خوش‌بینی در روند معاملات بورس
موج خوش‌بینی در روند معاملات بورس
موج خوش‌بینی در روند معاملات بورس