بانک پاسارگاد برای هشتمین سال پیاپی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نفرات اول تا سوم کنکور سراسری در پنج رشته تجلیل کرد.

بانک پاسارگاد برای هشتمین سال پیاپی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نفرات اول تا سوم کنکور سراسری در پنج رشته تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، در این مراسم که معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان سنجش، جمعی از استادان دانشگاه و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک پاسارگاد حضور داشتند، نفرات برتر کنکور سراسری سال جاری به جمع سهامداران بانک پاسارگاد پیوستند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم به نفرات نخست کنکور سر اسری در پنج رشته ۲۵ هزار سهم، نفرات دوم ۱۷ هزار و ۵۰۰ سهم و نفرات سوم ۱۲ هزار و ۵۰۰ سهم بانک پاسارگاد اهدا شد ضمن این که هریک از این نخبگان، در طول مقطع تحصیلی خود ماهانه ۶ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت خواهند کرد که البته این مبلغ در سال های آینده افزایش خواهد یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم که در محل دانشگاه خاتم برگزار شد با قدردانی از اقدام بانک پارساگاد در توجه به نخبگان عرصه فرهنگ و هنر، اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک، دانشگاه خاتم خود را به عنوان یک دانشگاه تراز اول در سطح کشور و دنیا مطرح کند.

محمد فرهادی با تبریک به جوانان نخبه که با تلاش خود، رتبه های برتر کنکور سراسری را به خود اختصاص دادند، اظهار داشت: وزارت علوم به اندازه کافی به توسعه کمی دانشگاه ها توجه نشان داده و اکنون دیگر در پی توسعه کیفی دانشگاه ها است.

وی توسعه دانشگاه های غیردولتی را در دستور کار وزارت علوم خواند و اعلام کرد که دانشگاه خاتم نیز در رشته های جدید بین رشته ای ورود پیدا خواهد کرد.

وزیر علوم، توسعه مراکز تحقیقاتی در قالب مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را از جمله برنامه های این وزارتخانه خواند و اضافه کرد: وزارت علوم به صورت جدی در پی این است که عرصه های علمی کیفی را پیگیری کند و با توجه جدی به تحقیقات و فناوری، دانشگاه های کشور را به دانشگاه های برتر در عرصه بین المللی تبدیل کند.

به گفته وی، از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون ۱۳ دانشگاه کشور در سطح دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند که امیدواریم دانشگاه خاتم وابسته به بانک پاسارگاد نیز به زودی به این جمع بپیوندد.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد هم با بیان این نکته که این بانک برای هشتمین سال پیاپی تجلیل از برترین های کنکور سراسری را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: این اقدام از سال ۸۷ شروع شده است که امیدواریم در سال های آینده نیز استمرار داشته باشد.

وی با بیان این نکته که بانک پاسارگاد مسوولیت های خود را در زمینه فرهگ و هنر در سطح وسیعی ادامه داده است، گفت: هم اکنون شاهد توفیقات دانشگاه خاتم هستیم که امیدواریم این توفیقات با شیب و سرعت بهتری ادامه پیدا کند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد به جذب دانشجو در ۲۸ رشته کارشناسی ارشد و دو رشته کارشناسی در دانشگاه خاتم اشاره کرد و یادآور شد: از روز شنبه هفته جاری ۳۳۵ نفر در رشته های کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند که این تعداد در روزهای آتی به ۴۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، ۱۲۰ نفر هم برای رشته های کارشناسی در دانشگاه خاتم ثبت نام خواهند کرد که بدین ترتیب تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال جاری از مرز ۱۳۰۰ نفر عبور خواهد کرد.

قاسمی به تعهد بانک پاسارگاد برای حمایت از عرصه های فرهنگی و هنری و نخبگان کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: بانک پاسارگاد با این حمایت ها سعی کرده است که در توفیقات دانشجویان، حضور داشته باشد.

وی خطاب به نفرات برتر کنکور سراسری گفت: ما در این مسیر فقط از شما انتظار داریم که به فکر ایران اسلامی باشید و این آب و خاک را در باروری علم و توسعه دانش یاری برسانید.

قاسمی اظهار امیدواری کرد که روزی فرا برسد که این دانشجویان در کسوت استادانی باشند که شاگردان آنان، کشور را اداره می کنند. در این صورت نام این کشور اعتلا خواهد یافت.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تاکید کرد: ما جز تعهد به این آب و خاک و وطن دوستی هیچ انتظاری از شما نداریم.

وی افزود: آرزوی ما توفیقات هرچه بیشتر دست اندرکاران وزارت علوم است تا موضوع تاثیرگذاری علمی در آینده ایران اسلامی را به صورت جدی تری پیگیری کنند.

محمدرضا عطاری نفر سوم رشته علوم انسانی در کنکور سراسری سال ۸۷ هم که هم اکنون در مقطع دکترا رشته حقوق پذیرفته شده است در سخنانی گفت: گذر زمان نیز باعث نشد که بانک پاسارگاد برترین های کنکور سراسری سال ۸۷ تاکنون را فراموش کند.

وی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور در ۸ سال گذشته، خاطرنشان کرد: به لطف حمایت های این بانک، حداقل ۷ نفر از نفرات برتر کنکور در سال ۸۷ وارد مقطع دکترا شده اند.

عطاری ادامه داد: پشت پرده این حمایت ها، ذهن یک مدیر فرهنگی است که دغدغه فرهنگ کشور را دارد و این از مزیت های بانک پاسارگاد است.

وی گفت: ما هیچ تعهدی به بانک پاسارگاد نداده ایم که کاری برای آن انجام دهیم اما از ته قلب قول می دهیم که اگر روزی برای پیشبرد اهداف این بانک کاری از دستمان برآمد از انجام آن دریغ نکنیم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=69076
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قدردانی وزیر علوم از حمایت‌های بانک پاسارگاد از عرصه فرهنگ
قدردانی وزیر علوم از حمایت‌های بانک پاسارگاد از عرصه فرهنگ
قدردانی وزیر علوم از حمایت‌های بانک پاسارگاد از عرصه فرهنگ
قدردانی وزیر علوم از حمایت‌های بانک پاسارگاد از عرصه فرهنگ
قدردانی وزیر علوم از حمایت‌های بانک پاسارگاد از عرصه فرهنگ