“صدای آمریکا” با اشاره به این که جمهوری اسلامی می گوید، مسؤولینی که در لیست تحریم ها قرار می گیرند، حسابی در خارج ایران ندارند و مسدود کردن حساب های مسؤولین را مسخره می کنند، از یکی از وکلا درباره میزان دارایی توقیف شده مسؤولان ایرانی پرسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس ازجام نیوز؛ مرکز پژوهشی “کتم هاوس” لندن بار دیگر کنفرانسی با موضوع تحریم های ایران برگزار کرد.

یکی از انواع تحریم هایی که علیه ایران اعمال می شود، تحریم کردن اشخاص سیاسی و نظامی ایران است. در حالی که مسؤولین نظامی و سیاسی ایران حسابی در بانک های کشورهای غربی ندارند؛ اما اتحادیه اروپا آن ها را در لیست تحریم ها قرار می دهد و حساب هایی را مسدود می کند که وجود ندارد!

“بیژن فرهودی” گزارشگر صدای آمریکا در لندن از یکی از وکلای شرکت کننده در کنفرانس “کتم هاوس” این سؤال را پرسید: «از یکی از وکلا در رابطه با تحریم ناقضان حقوق بشر در ایران، مسدود کردن حساب بانکی آن ها و منع آن ها از سفر به اروپا سؤال کردم که جمهوری اسلامی مدعی است که تحریم شدگان هیچ پولی در بانک های اروپا ندارند و این اقدام اتحادیه اروپا را مسخره می کنند. آیا مشخص است که چه مقدار پول از این افراد توقیف شده است؟»

خانم “مایا لستر” در پاسخ کوتاهی به این سؤال گفته است که نمی داند و فکر می کند که کسی هم از این رقم آگاهی ندارد. در تحقیقاتی که انجام شده است، نشان می دهد این رقم اندک بوده است!

این وکیل بین المللی تصریح کرد: «نمی دانم چه مقدار از پول نهادها و افراد ایرانی در بانک های کشورهای عضو اتحادیه اروپا توقیف شده است؛ اما همان طور که قبلا گفتم تأثیر واقعی تحریم های ایران برحساب های بانکی نیست؛ بلکه بر ممنوعیت های تجارت اتحادیه اروپا با ایران بوده است.»

وی توضیح نداد که اگر این شخصیت ها، در کشورهای اروپایی حساب ندارند و تحریم ها بر آن ها تأثیری ندارد؛ پس چرا نام آن ها در لیست تحریم ها قرار می گیرد و هر از گاهی با مطرح کردن مجدد نام این افراد، فضایی بر ضد ایران به راه انداخته می شود؟!

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=687
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اعلام میزان دارایی مسدود شده مقامات ایرانی در اروپا
اعلام میزان دارایی مسدود شده مقامات ایرانی در اروپا
اعلام میزان دارایی مسدود شده مقامات ایرانی در اروپا
اعلام میزان دارایی مسدود شده مقامات ایرانی در اروپا
اعلام میزان دارایی مسدود شده مقامات ایرانی در اروپا