قرار است در سال جاری سهم بخش تولید از تسهیلات بانکی مقداری افزایش یابد، اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد خود برای کاهش نرخ سود تسهیلات صادرات خبر داده است.

پس از آنکه از سوی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته شد که قرار است در سال جاری سهم بخش تولید از تسهیلات بانکی مقداری افزایش یابد، اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد خود برای کاهش نرخ سود تسهیلات صادرات خبر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir) به نقل از ایسنا، در حال حاضر مشکل بیش از ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور نقدینگی است و این در حالی است که همه این واحدها برای تامین این نقدینگی چشمشان به تسهیلات بانکی است که در این سال ها وضعیت مناسبی نداشته است.

ماه های گذشته اقداماتی نظیر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و منابع ریالی صندوق ذخیره ارزی اقداماتی بود که در جهت کاهش مشکلات بخش تولید کشور انجام شد، اما در عین حال بسیاری از واحدهای تولیدی اظهار کردند که زمانی که منابع برای ارائه تسهیلات نباشد، تغییر نرخ سود آن هم به شکل دستوری دردی را دوا نمی کند.

در همین راستا، محمدرضا نعمت زاده – وزیر صنعت، معدن و تجارت – که در سال گذشته نیز چندین بار بر افزایش سهم تولید از تسهیلات بانکی تاکید کرده بود، در سال جاری گفته بود که سهم تولید از این تسهیلات افزایش خواهد یافت.

وی اما بار دیگر در دیدار خود با مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بر این موضوع تاکید کرده و گفته است:سهم تسهیلات تولید باید کامل پرداخت شود که در چهار ماهه سال جاری، نزدیک ۳۰ درصد به بخش تولید اختصاص داده شد.

نعمت زاده ادامه داد: باید سهم تولید در تسهیلات بانکی بیشتر شود تا واحدهای صنعتی بتوانند از رکود خارج و با ظرفیت بالا کار کنند، به همین جهت پیشنهادی ارائه دادیم که جهت حمایت از صادرات غیر نفتی، سود تسهیلات صادرات کمتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین، گفت: معتقدم که ۵۰ درصد از عددی که درباره نقدینگی گفته می شود قفل است و در این راستا تحلیلی به شورای پول و اعتبار در خصوص وضعیت نقدینگی ارائه کردم.

نعمت زاده بارها پیشنهادات مختلفی را برای بهبود اوضاع صنایع کشور مطرح کرده که با برخی از آن ها موافقت شده و برخی دیگر نیز به جایی نرسیده اند.

حال باید دید با توجه به اینکه سیاست کلی کشور در برهه فعلی، همانطور که رییس جمهور نیز در نشست خبری خود اعلام کرد توجه به بخش صنعت و افزایش رشد اقتصادی است، این پیشنهاد برای حمایت از صادرات غیرنفتی به مرحله اجرا خواهد رسید یا خیر؟

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=67909
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

احتمال کاهش سود تسهیلات صادرات
احتمال کاهش سود تسهیلات صادرات
احتمال کاهش سود تسهیلات صادرات
احتمال کاهش سود تسهیلات صادرات
احتمال کاهش سود تسهیلات صادرات