یک گروه از بزرگترین سرمایه گذاران بورسی دنیا قصد دارند بعد از رفع تحریم ها ۳۰۰ میلیون یورو وارد بورس ایران کنند.

یک گروه از بزرگترین سرمایه گذاران بورسی دنیا قصد دارند بعد از رفع تحریم ها ۳۰۰ میلیون یورو وارد بورس ایران کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران با بیان این مطلب گفت: این گروه با شرکت ACL Management صحبت کرد و آنها با ما وارد گفتگو شدند که یک گروه از بزرگترین سرمایه گذاران بورسی دنیا قصد دارند بعد از رفع تحریم ها ۳۰۰ میلیون یورو وارد بورس ایران کنند.

رضا سلطان زاده با بیان اینکه دلیل این سفر ۳ روزه نیز آشنایی این هیأت با صنایع برتر ایران است، گفت: این هیأت از کشورهای انگلیس، سوئیس، فرانسه و روسیه به ایران سفر کردند.

این کارشناس بازار سرمایه، درباره برنامه این سفر سه روزه گفت: کلیت بازار سرمایه ایران توسط گروه بین الملل شرکت بورس تشریح و تعریف می شود. بعد از بازدید از تالار، به شرکت هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بورسی ایران می روند تا به این گروه تمام فرصت هایی که برای سرمایه گذاری در هلدینگ خلیج فارس و پترول وجود دارد معرفی شود.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که کارخانه های آن صددرصد به دست نیروهای داخلی اداره می شوند، اظهار داشت: برای این گروه چگونگی اداره کارخانه ها به دست افراد بومی و بدون هیچ مدیر خارجی جذاب بود به همین دلیل بازدید از کارخانه ها و مشاهده اداره شرکت ها و تولید کننده ها از صفر تا صد به دست ایرانی ها در این سفر سه روزه تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران درباره برنامه روز سوم اظهار داشت: بازدید از بانک ملت، بانک خاورمیانه، شرکت چادرملو و همراه اول برنامه آخرین روز سفر این گروه به ایران است.

وی با بیان اینکه این افراد مدیران پرتفوی فوق العاده حرفه ای در سطح دنیا هستند، گفت: این گروه در همه جای دنیا از اروپا گرفته تا افریقا و آسیا سرمایه گذاری کردند و این بازدیدها در جهت مشاهده عینی سازو کار اداره کارخانه ها و مدیریت شرکت ها انجام می پذیرد.

سلطان زاده تصریح کرد: بورس ایران پیشرفته تر از آن چیزی است که دیگران فکر می کنند، در این سفر سه روزه چشم انداز مناسبی از صنعت ایران و تنوع بازار سرمایه نشان داده می شود.

وی گفت: در دنیا کشورهای خاورمیانه را کشورهای نفتی می دانند و ایران را هم به اشتباه یک کشور تک بعدی نفتی می دانند، به همین دلیل قصد داریم نشان بدهیم که ایران را نباید یک کشور صرفاً نفتی دید. ایران یک کشور صنعتی است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از اینکه تحریم ها برداشته شود برای خیلی از صنایع شرایط بسیار خوب و بی نظیری رقم می خورد. دسترسی به پول ارزان، تنوع برند و انتقال تکنولوژی به ایران شکل می گیرد و وقتی این گروه این زمینه را ببیند بستر پیشرفته شدن این صنایع مورد توجه آنها قرار می گیرد. و همین امر حجم تولید و کیفیت تولید را بالا می برد.

سطان زاده با بیان اینکه ایران می تواند برای منطقه بستری فراتر از ایران در صنعت و تولید باشد درباره رفع موانع حضور سرمایه گذاران خارجی گفت: در سازمان بورس، کمیته سرمایه گذار خارجی تشکیل شده که فعالیت این کمیته زیر نظر مستقیم هیأت مدیره و رییس سازمان بورس است.

وی افزود: ۸ ماه در این کمیته کار شده است و حداکثر تا دو ماه آینده ،آن بخش از موانع حضور سرمایه گذار خارجی که مرتبط با بازار سرمایه و سازمان بورس است مانند بوروکراسی داخل سازمان ، گرفتن کد، گذاشتن سفارشات وکالتنامه ها رفع می شود.

سلطان زاده در ادامه خبر داد: همچنین بحث سوویفت در حال برطرف شدن است .در این خصوص با بانک هریتیج برای انتقال پول بعد از رفع تحریمها به ایران صحبت های لازم شده است و همچنین با سپرده گذاری برای فراهم کردن بستر حضور سرمایه گذار خارجی گفتگوهای لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=63957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ورود بزرگترین هیأت اروپایی به تالار بورس
ورود بزرگترین هیأت اروپایی به تالار بورس
ورود بزرگترین هیأت اروپایی به تالار بورس
ورود بزرگترین هیأت اروپایی به تالار بورس
ورود بزرگترین هیأت اروپایی به تالار بورس