بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته همچنان درگیر جو ضعیف و کم حجمی بود که انگیزه چندانی برای خرید و فروش در میان سرمایه‌گذاران فراهم نمی‌آورد.

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته همچنان درگیر جو ضعیف و کم حجمی بود که انگیزه چندانی برای خرید و فروش در میان سرمایه‌گذاران فراهم نمی‌آورد.
در بازار دیروز، معامله‌گران در حالی شاهد افت ۱۹۲ واحدی شاخص کل معادل ۳/ ۰ درصد بودند که ارزش معاملات در بورس به ۴۶ میلیارد تومان هم نرسید. ارزش معاملات در فرابورس نیز با احتساب معاملات اوراق و دیگر ابزارها کمتر از صد میلیارد تومان بود تا به نگرانی جدی از وضعیت نقدینگی در بازار منجر شود. اکثر معامله‌گران نگران هستند کاهش شدید حجم معاملات به زودی دور جدیدی از افت را رقم بزند؛ به ویژه آنکه در مسائل سیاسی بازار در انتظار توافقی است که رخ ندادن آن می‌تواند به انگیزه فروش دامن بزند.
در بازار دیروز در تحولات سیاسی معامله‌گران شاهد اظهار نظر وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با جان کری بودند.
وزیر خارجه کشورمان گفت: تصمیم گرفتیم سه ، چهار هفته آینده تمام ‌وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه. در بازار دیروز در گروه خودرویی نماد زامیاد برای تعدیل مثبت متوقف شد.
در این گروه سیدرضا نوروز زاده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل قدیم و جدید سایپا در پاسخ به این سوال که شما انتصاب مدیر اقتصادی و مالی را لازمه حل مشکلات شرکت‌های خودروساز می‌دانید درحالی‌که در حال حاضر ایران‌خودرو با مشکل مالی روبه‌رو است، آیا تصمیمی برای تغییر مدیرعامل ایران خودرو دارید، اظهار کرد:‌ اجازه دهید در این مورد در جلسه‌ای در ایران‌خودرو پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به معضلات مالی در گروه خودروسازی سایپا گفت:‌ برای حل این مشکل از یک مدیر با گرایش مالی و اقتصادی کمک گرفتیم. رئیس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل سایپا مسائل مالی است که به نظر می‌رسد، این معضلات حاد شده است. مهدی جمالی، مدیرعامل جدید سایپا نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برنامه‌های گروه سایپا را در روزهای آینده اعلام خواهیم کرد، گفت: به دلیل اشتباهات مدیریتی در گذشته، هزینه مالی زیادی به سایپا تحمیل شده که در این راستا هماهنگی‌ لازم را با دولت جهت رفع مشکلات انجام داده‌ایم. در گروه غذایی دشت مرغاب نیز به دلیل فروش دارایی و شفاف‌سازی این مساله متوقف شد.
در گروه بانکی با معرفی عضو جدید هیات مدیره بانک تجارت، ترکیب ۵ نفره هیات مدیره این بانک ۵/ ۴ هزار میلیارد تومانی کامل شد. با بازگشت محمد رضا نظری از بانک رفاه به بانک تجارت ترکیب ۵ نفره هیات مدیره این بانک شامل محمد ابراهیم مقدم ( مدیرعامل)، مجتبی فهیم هاشمی و علیرضا اکبری ماسوله ( رئیس و نایب رئیس هیات مدیره)، دولت آبادی و نظری شد. با این ترکیب، بانک تجارت نخستین بانکی شد که هر ۵ عضو هیات مدیره آن دارای سابقه فعالیت قبلی در یک بانک مشترک را دارند. در گروه فلزی بلوک ۵۵/ ۱۰ درصدی آلومتک از سوی بنیاد مستضعفان عرضه می‌شود؛ این بلوک به قیمت هر سهم ۱۲۲۵ ریال و ارزش پایه آن ۷/ ۵‌میلیارد تومان است. در گروه لاستیکی دیروز مجمع گروه صنعتی بارز با تقسیم سود فوق‌العاده ۲ هزار و ۱۰۰ ریالی پایان یافت. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی و بود که در آن شاخص با افت ۱۹۲ واحدی به رقم ۶۳ هزار و ۲۲۸ واحد رسید.

منبع: دنیای اقتصاد


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=63457
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تداوم شرایط رکودی در بورس تهران
تداوم شرایط رکودی در بورس تهران
تداوم شرایط رکودی در بورس تهران
تداوم شرایط رکودی در بورس تهران
تداوم شرایط رکودی در بورس تهران