بازار سرمایه در تقابل عرضه و تقاضا است و نباید بر روی عرضه و تقاضاها محدودیت ایجاد کنیم.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه در تقابل عرضه و تقاضا است و نباید بر روی عرضه و تقاضاها محدودیت ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، حسن قالیباف مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص روند آینده بازار سرمایه گفت: بازار تقابل عرضه و تقاضا است و نباید روی عرضه و تقاضا محدودیت ایجاد کنیم.

وی افزود: باید به ارزش دارایی‌ها در بازار توجه ویژه‌ای شود و با در نظر گرفتن این موضوع باید اقدام به خرید و فروش در بازار کند؛ در این حالت حتی عرضه‌های عظیم حقوقی‌ها نمی‌تواند موجب افت بازار سرمایه شود.

قالیباف با اشاره به ارزندگی سهام‌ها در بازار اظهار کرد: اگر سهامی در بازار از ارزندگی کافی برخوردار باشد در هر صورت امکان رشد آن وجود دارد، شاید با مقداری اختلال مواجه شود ولی در هر صورت می‌تواند بازدهی مطلوب را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار در توضیح تأثیر صبر و حوصله سرمایه‌گذاران در معاملات بازار یادآور شد: سرمایه‌گذاران باید در معاملات صبر و حوصله کافی را به خرج دهند و با عجله در صف‌های خرید و فروش حاضر نشوند.

وی در این باره ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید با مطالعه با صبر و حوصله اقدام به خرید و فروش در بازار سرمایه کنند در این حالت عرضه های نامتعارف هم نمی‌تواند ضرری به سهام‌داران زده و باعث افت بازار شود.

قالیباف تأکید کرد: شفاف‌ترین بازار ما، بازار سرمایه است. در کل دنیا بازار سرمایه امن‌ترین بازار به حساب می‌آید و عکس‌العمل منفی بازار به معنی عدم شفافیت است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار با بیان عدم شفافیت در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر صنایع پتروشیمی و پالایش با ابهام و عدم شفافیت روبرو شد و تکلیف آنها روشن نشده است.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه آینه تمام نمای سایر بازارهای کشور است.

قالیباف درخصوص شفافیت در بازار کسب و کار گفت: دولت کمک کند تا در فضای کسب و کار شفافیت ایجاد شود که در این شرایط عکس‌العمل روانی سرمایه‌گذاران کمتر می‌شود و به اتفاقات واقعی که اثرات واقعی بر روی بنگاه‌های اقتصادی دارند، خواهد داشت.

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار در توضیح شرایط منفی بازار یادآور شد: بازار سرمایه، ابزاری است که هم می‌تواند رشد و هم افت را تجربه کند و با حل شدن مشکلات نقدینگی و ابهامات موجود در حوزه سیاست بین الملل، اقتصادی می‌توان در انتظار عکس‌العمل مثبت بازار بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=63349
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس به صبر سهامداران نیاز دارد
بورس به صبر سهامداران نیاز دارد
بورس به صبر سهامداران نیاز دارد
بورس به صبر سهامداران نیاز دارد
بورس به صبر سهامداران نیاز دارد