ورود این حجم پول در شرایطی که کف بازار بسته شده و خاطر جمعی به افراد داده است، منجر به حذف فشار فروش و رسیدن بازار به تعادل می‌شود.

ورود منابع بانکی به بازاری مانند بورس محدودیت داشته و شرایط خاصی را می‌طلبد و اگر بنا باشد با استفاده از منابع و سپرده مردم بازار متعادل شود، اقدامی موقتی بوده و در بلندمدت جوابگو نیست .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، محمد خان زاده، مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین، در خصوص ورود پنج بانک به بازار سرمایه در جهت حمایت از آن گفت: وقتی قیمت سهام به قیمت ذاتی نزدیک شده‌، این حرکت اقدام درست و خوبی است، اما اگر قیمت‌ها منطقی نباشد، مجبور کردن این نهادها که به واسطه مسائل سیاسی اقدام به خرید سهم بکنند حرکت قابل قبولی نیست.
وی افزود: در زمان هایی مانند شرایط کنونی بازار سرمایه، قیمت‌ها به قیمت ذاتی خود رسیده‌اند و تنها فشار روانی است که بازار را منفی‌تر می‌کند، چنین حرکتی کمک به بازار است و در تمام دنیا این روال مرسوم است.
خان زاده تصریح کرد: ورود این حجم پول در شرایطی که کف بازار بسته شده و خاطر جمعی به افراد داده است، منجر به حذف فشار فروش و رسیدن بازار به تعادل می‌شود و به عبارت دیگر حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه در این شرایط کاهش فشار فروش و همچنین عدم فشار به سایر منابع پولی را منجر می‌شود.
وی با اشاره به خصوصیات بازار نامتعادل تصریح کرد: در صورتی که بازار نامتعادل باشد در اثر انتشار شایعات، بازار بیش از حد مثبت یا منفی می‌شود و مانند بازار آتی شایعات در آن دوسویه می‌شود.
خانزاده خاطرنشان کرد: فروش سهام بدون نیاز به ورود سازمان و مقام‌های نظارتی علاوه بر دوطرفه بودن؛ بازار را متعادل می‌کند.
وی افزود: تا زمانی که بازار به سمت صعودی حرکت کند هر خبر و شایعه و نوسان‌گیری بر روند حرکتی آن اثر می‌گذارد و در حال حاضر فشار فروش مانع از بالا رفتن آن شده است.
خانزاده تصریح کرد: ورود منابع بانکی محدودیت داشته و شرایط خاصی را می‌طلبد به سخن دیگر اگر بنا باشد با استفاده از منابع و سپرده مردم بازار متعادل شود اقدامی موقت بوده و در بلندمدت جوابگو نیست مگر آنکه بازار دو طرف شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=62795
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استفاده از سپرده مردم در بورس جوابگو نیست
استفاده از سپرده مردم در بورس جوابگو نیست
استفاده از سپرده مردم در بورس جوابگو نیست
استفاده از سپرده مردم در بورس جوابگو نیست
استفاده از سپرده مردم در بورس جوابگو نیست