با ابلاغ بانک مرکزی موسسه در شرف تاسیس میزان منحل و عاملیت داراییها و بدهی های آن به بانک صادرات واگذار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با ابلاغ بانک مرکزی موسسه در شرف تاسیس میزان منحل و عاملیت داراییها و بدهی های آن به بانک صادرات واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، دکتر سید محسن صادقی در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات تصویه زیر نظر سازمانهای مسوول با مدیریت بانک مرکزی سیاست ها و شیوه نامه اجرایی را با هماهنگی دستگاه قضایی اعلام خواهد نمود.

به گفته وی براساس ابلاغ بانک مرکزی و با هدف حل مشکل سپرده گذاران موسسه مالی میزان، بانک صادرات ایران تمام تعهدات مربوط به این موسسه را انجام می دهد.

وی افزود: براین اساس تمام اموال منقول و غیرمنقول، بخصوص دارایی های نقدی موسسه میزان در اختیار بانک صادرات قرار می گیرد و این بانک تعهدات سپرده گذاران میزان را طبق قرارداد قانونی اجرایی می کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قانون مند سازی و نظارت بر فعالیتهای موسسات اقتصادی و تعاونی های اعتبار مورد توجه جدی استاندار و سایر دست اندرکاران ذیربط استان قرار دارد.

وی ضعف در نظارت در گذشته را از دلایل مهم بروز مشکلات در فعالیت برخی از تعاونی ها و موسسه های اقتصادی در استان ذکر کرد.

دکتر صادقی یادآورشد: با دستور و پیگیری استاندار خراسان رضوی ستاد ساماندهی موسسات اقتصادی در استانداری تشکیل شده که در کنار نظارت دقیق بر روند فعالیتهای بخشهای فعال از تشکیل موسسات و تعاونی های اقتصادی فاقد صلاحیت جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از ورود رانت به چرخه فعالیت این بخشها و تلاش برای ورود موسسات با گستره فعالیت وسیع در بورس و فرابورس را از دیگر اقدامات این ستاد ذکر کرد.

دکتر صادقی گفت: میزان حدود یک میلیون سپرده از استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی و سایر نقاط کشور جذب کرده بود که ۷۷ درصد آنها در استان خراسان رضوی است.

موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از ۸۰ شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد.

بحران مالی این موسسه مالی و اعتباری، سپرده گذاران آن قادر به دریافت سپرده های خود نشده اند.

به دنبال بدعهدی مدیران موسسه میزان در قبال سپرده گذاران، اعضای هیات مدیره این بنگاه اقتصادی که در مشهد فعالیت داشتند با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشهد بازداشت شدند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=62700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانک صادرات واگذار شد
دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانک صادرات واگذار شد
دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانک صادرات واگذار شد
دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانک صادرات واگذار شد
دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه میزان به بانک صادرات واگذار شد