مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه پایین بودن حجم معاملات در بازار سهام را ناشی از دو واقعیت دانست و پیش بینی خود از وضعیت بورس در هفته آینده را ارایه کرد.

مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه پایین بودن حجم معاملات در بازار سهام را ناشی از دو واقعیت دانست و پیش بینی خود از وضعیت بورس در هفته آینده را ارایه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، علیرضا قنبرعباسی در گفت و گو با ملت بازار ضمن بیان این که طی هفته جاری حجم معاملات بورس روبه کاهش بود به طوری که از ابتدای هفته تا امروز که آخرین روز معاملات بود، حجم معاملات ارقام پایین تری به خود دید، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده دو واقعیت در بازار سرمایه این روزهاست. اول این که بی میلی سرمایه گذاران به فعالیت در شرایط فعلی بورس را نشان می دهد.
وی درباره دومین دلیل هم گفت: زیانده بودن سهامداران واقعیت دیگر است به این معنی که سهامداران در این وضعیت که قیمت ها به پایین ترین حد خود رسیده اند، تمایلی به فروش سهام ندارند. همین دو علت کافی است تا معضل پایین بودن حجم معاملات را طی روزها و ماه های اخیر در بازار سرمایه شاهد باشیم.
قنبرعباسی ادامه داد: از طرف دیگر اخبار مشخص و قطعی پیرامون ابهامات موجود در ابعاد اقتصادی و سیاسی کشور وجود ندارد. به عنوان نمونه اخبار شفاف و کاملی از بحث مذاکرات هسته ای به بیرون نیامده است. همچنین در بحث صنایع نیز موضوع نرخ خوراک پتروشیمی ها تعیین تکلیف نشده است. بنابراین بی میلی به سرمایه گذاری در بورس افزایش پیدا کرده است.
وی به افت حدود ۲۵ درصدی شاخص و قیمت سهم ها اشاره کرد و گفت: این مساله سهامداران را برای فروش سهام خود در قیمت های فعلی مردد کرده است و آنها ترجیح می دهند که در شرایط فعلی برای فروش سهام خود دست نگه دارند.

تاثیر تغییرات در بازار
این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که به نظر شما عکس العمل بازار به تغییراتی از جمله انتشار اطلاعات مالی شرکت ها به صورت مستقیم روی سامانه کدال و همچنین افزایش یک درصدی دامنه نوسان شرکت های بورسی در هفته آینده، چه خواهد بود؟ گفت: هر دو این اتفاقات می تواند برای بازار و شرایط آینده آن تاثیر گذار باشد. افزایش شفافیت و دسترسی سریع بازیگران بورس به اطلاعات مالی شرکت ها و از طرف دیگر به حداقل رسیدن زمان توقف نمادها می تواند به روند صعودی بازار سهام کمک قابل توجهی کند.
قنبرعباسی در مورد افزایش یک درصدی دامنه نوسان شرکت های بورسی از دوم خردادماه هم اظهار داشت: این اتفاق به مانند یک تیغ دو لبه است. به این معنی که در شرایط مثبت و یا منفی شرکت ها با یک درصد رشد یا افت بیشتری مواجه خواهند شد. با توجه به این که سازمان بورس تصمیم گرفته در شرایط فعلی اقدام به افزایش دامنه نوسان شرکت های بورسی کند به نظر می رسد این نهاد نیز به کف قیمتی ایجاد شده در بازار معتقد بوده و از طرف دیگر خبرهای خوب در راه است. در این شرایط می توان امیدوار بود سرمایه گذاران برای ورود به بازار انگیزه بیشتری پیدا کنند.

بازار منتظر …
وی با تاکید بر این که بازار بیش از هر چیزی منتظر نتیجه مذاکرات هسته ای است، گفت: بعد از اعلام رسمی نتیجه گفت و گوهای هسته ای، تصمیمات و اقدامات دولت در بخش اقتصاد کلان دارای اهمیت زیادی است. بنابراین تا روشن نشدن سیاست های دولت در این زمینه، نمی توان انتظار روند هیجانی از بورس داشت.
مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه در مورد تاثیر افزایش وام مسکن بر شرکت های ساختمانی حاضر در بورس، گفت: در مجموع این اتفاق نمی تواند روی سهام این بخش تاثیر چندانی بگذارد. تنها شرکت های ساختمانی که دارای شرایطی همچون خانه های با متراژ پایین و زیر قیمت که مناسب برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است می توانند تا حدودی از این وضعیت منتفع شوند. البته باید دید این مصوبه تا چه میزان قابلیت اجرایی شدن دارد.

بورس در هفته پیش رو
وی با ابراز خوشبینی از وضعیت بورس طی روزهای آینده، در مورد پیش بینی خود از روند بازار سهام در هفته پیش رو، گفت: چنانچه خبر ناخوشایند و غیرمنتظره ای به بازار سهام مخابره نشود، به نظر می رسد هفته آینده شرایط به مراتب بهتری را شاهد خواهیم بود به طوری که رشد متوسطی برای هفته پیش رو پیش بینی می شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=62643
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

چالش پایین بودن حجم معاملات و ارزیابی بورس در هفته آینده
چالش پایین بودن حجم معاملات و ارزیابی بورس در هفته آینده
چالش پایین بودن حجم معاملات و ارزیابی بورس در هفته آینده
چالش پایین بودن حجم معاملات و ارزیابی بورس در هفته آینده
چالش پایین بودن حجم معاملات و ارزیابی بورس در هفته آینده