این بورس در نظر دارد برای مدت زمان های آتی و دوره های زمانی ۳، ۶ و ۹ ماهه معامله ارز را انجام دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برنامه این سازمان برای راه اندازی بورس آتی ارز خبر داد و افزود: این بورس در نظر دارد برای مدت زمان های آتی و دوره های زمانی ۳، ۶ و ۹ ماهه معامله ارز را انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)،‌ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه بازار آتی سکه حجم بالایی از سکه را به صورت آتی در بورس کالا مورد معامله قرار می دهد، اظهارداشت : با راه اندازی بازار آتی برای ۶ تا ۹ ماه آینده خرید و فروش سکه را انجام می دهیم البته در حال حاضر هم حجم مناسبی از سکه خرید و فروش شده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه حاصل ضرب دو عامل نرخ جهانی اونس طلا و دلار در این خرید و فروش ها ملاک عمل است، گفت : بانکها و صرافی ها نیز می توانند در ایجاد این بازار و رونق آن کمک شایانی داشته باشند.
وی از برنامه سازمان بورس برای راه اندازی بورس آتی ارز خبر داد و افزود: این بورس در قالب راه اندازی یک بورس جدید و با استفاده از ظرفیت بورس های فعلی است که در نظر دارد برای مدت زمان های آتی و دوره های زمانی ۳، ۶ و ۹ ماهه معامله ارز را انجام دهد.
فطانت تصریح کرد : در کنار این موضوع اوراق آتی مشتقه ارزی هم طراحی شده و نکات اصلی فقهی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است و بنابراین امکان انتشار آن فراهم شده است.
فطانت با اشاره به اینکه اگر این انتشار صورت گیرد از ظرفیت بازار در جهت آرام بخشی و اطمینان دهی به صاحبان صنایع گام برخواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش ما این است که صاحبان صنایع تنها بر روی تولید متمرکز شوند و نوسانات احتمالی نرخ ارز را به بازار بسپارند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=62471
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس آتی ارز راه‌اندازی می‌شود
بورس آتی ارز راه‌اندازی می‌شود
بورس آتی ارز راه‌اندازی می‌شود
بورس آتی ارز راه‌اندازی می‌شود
بورس آتی ارز راه‌اندازی می‌شود