شروع سال جدید همزمان با بحران یمن بود که به دنبال آن قیمت طلا افزایش یافت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: شروع سال جدید همزمان با بحران یمن بود که همین موضوع قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش قیمت آن شده و به دنبال آن قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، محمدکشتی آرای در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: شروع سال جدید مصادف با کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت نفت بود و همین موضوع باعث شد که معامله گران به خرید طلا دست بزنند.

وی افزود: افزایش تقاضا در بازارهای جهانی باعث شد در شروع سال جدید قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالای ۱۲۰۰دلار نیز برسد و همین موضوع باعث افزیش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده و قیمت سکه حدود ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت.

کشتی آرای با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به تعطیلی بازار، دادوستدها به میزان کمی در حال انجام است افزود: با افزایش قیمت طلا قیمت پلاتین و نقره نیز افزایش یافت و امروز قیمت هر اونس طلا ۱۱۹۹دلار است و قیمت سکه ۹۴۵هزار تومان و نیم سکه ۵۲۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت ربع سکه ۲۸۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۴۱۵ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸عیار ۹۴ هزار و ۵۰۰تومان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین به خریداران سکه هشدار داد که حتما از واحد‌های دارای پروانه کسب خرید کنند، چراکه سکه‌های تقلبی قابل پیگیری و رد‌یابی نیستند و به هیچ عنوان واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه سکه‌های تقلبی نمی‌فروشند.

کشتی آرای با بیان اینکه فروش سکه‌های تقلبی در واحد‌های غیرمجاز و بدون پروانه کسب انجام می‌شود و این کار خارج از چارچوب قانون نظام صنفی بوده و ارتباطی به واحدهای صنفی دارای پروانه ندارد، اظهار کرد: فروش تمام بسته‌بندی‌های سکه‌ که هولوگرام دارند قابل شناسایی و رد‌یابی هستند. این در حالی است که سکه‌های تقلبی غیرقابل پیگیری و رد‌یابی است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=59203
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بحران یمن در قیمت طلا را بالا برد
بحران یمن در قیمت طلا را بالا برد
بحران یمن در قیمت طلا را بالا برد
بحران یمن در قیمت طلا را بالا برد
بحران یمن در قیمت طلا را بالا برد