قیمت فلز زرد برای سومین جلسه متوالی رشد قیمت خود را ادامه داد.

به دلیل تقاضاها برای سرمایه گذاری در بازار طلا که ناشی از کاهش ارزش دلار و نگرانی‌های موجود در آستانه مذاکرات در مورد آینده یونان در حوزه یورو است، قیمت فلز زرد برای سومین جلسه متوالی رشد قیمت خود را ادامه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir) به نقل از تسنیم، به دلیل تقاضاها برای سرمایه گذاری در بازار طلا که ناشی از کاهش ارزش دلار و نگرانی های موجود در آستانه مذاکرات در مورد آینده یونان در حوزه یورو است، قیمت فلز زرد برای سومین جلسه متوالی رشد قیمت خود را ادامه داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رشد ۰.۶ درصدی در جلسه قب، امروز نیم درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.
تجار در انتظار نتایج نشست وزرای دارایی حوزه یورو در بروکسل در اواخر روز دوشنبه هستند تا سرنخی را در مورد آینده حضور یونان در حوزه یورو به دست بیاورند.
اگر این نشست نتیجه ای در بر نداشته باشد، این نگرانی وجود دارد که یونان از حوزه یورو خارج شود.
ویگتور تیانپریا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «نگرانی ها در مورد مذاکرات یونان با بدهکارانش همچنان از تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طا حمایت خواهد کرد.»
دیگر عامل رشد قیمت طلا، افت ارزش دلار بود که به دلیل انتشار آمارهای روز جمعه در مورد کاهش غیرمنتظره احساس مصرف کننده در ماه فوریه در امریکا اتفاق افتاد.
کاهش ارزش دلار، کالاهایی مانند طلا را که به ارز امریکا ارزش گذاری می شوند باری دارندگان سایر ارزها، ارزان تر می سازد.
اما با توجه به اینکه چشم انداز دلار همچنان افزایشی است، احساس حاکم بر بازار طلا همچنان کاهشی است و بسیاری از سرمایه گذاران همچنان احتمال می دهند که نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا امسال افزایش یابد.
هرگونه افزایش توسط فدرال رزرو، که نرخ بهره را از سال ۲۰۰۸ تاکنون در نزدیکی صفر درصد نگاه داشته، می تواند به تقاضا برای فلز زرد آسیب بزند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نیز روز جمعه ۰.۴۲ درصد کاهش یافت و به ۷۶۸.۲۶ تن رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=56826
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت